Promocja firmy w internecie to dziś niełatwe zadanie, głównie ze względu na olbrzymią konkurencję, jaka obecnie panuje na rynku. Każda działalność chce być bowiem zauważona – firmy promują się więc głównie przez social media, licząc na dotarcie do szerokiego grona odbiorców. O ile promocja w mediach społecznościowych może być skuteczna na krótką metę, to już jeśli chodzi o rozwiązania długoterminowe, warto postawić na coś bardziej trwałego. Od wielu lat najskuteczniejszą długofalową strategią promocji jest pozycjonowanie w wyszukiwarce Google.
Optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych
Pozycjonowanie znakomicie sprawdza się w przypadku firm, które chcą być wysoko w wyszukiwarce, jednocześnie docierając do wielu klientów. Kluczowy jest odpowiedni dobór fraz, na jakie chce się pozycjonować nasze usługi. Frazy te nie mogą mieć zbyt wielkiej konkurencji, ponieważ wtedy cały proces dochodzenia do czołowej dziesiątki będzie trwał bardzo długo, a na dodatek nie będzie stuprocentowej pewności, co do efektów takich działań. Najlepiej więc na początku wybrać frazy rzadziej używane przez klientów. Stosując pozycjonowanie na mniej popularne hasła szybciej dojdziemy do TOP 10, co pozwoli nam na pozyskanie pierwszych użytkowników. Gdy już Google nabierze odpowiedniego zaufania do naszej witryny, łatwiej będzie o dodanie kolejnych fraz i co za tym idzie – coraz bardziej efektywne zyskiwanie kolejnych pozycji.
Jakie metody stosować ?
Jeszcze kilka lat temu pozycjonowanie miało zupełnie inny wymiar, niż dzisiaj. Nic więc dziwnego, że część osób nie nadąża za szybko zmieniającymi się trendami i w skutek tego pozycje ich witryn ulegają spadkom, lub w najlepszym wypadku nie ruszają się z miejsca. Warto wiedzieć, że dzisiaj liczy się przede wszystkim content marketing. To nic innego, jak wypełnianie strony wartościowymi dla użytkownika treściami. Powinny one być ściśle związane z jej tematyką, a na dodatek mieć odpowiednią długość i format. Wszystko to składa się na teksty pisane pod SEO. Cały proces pozycjonowania nie polega jednak tylko na pisaniu tekstów wypełnionych słowami kluczowymi. Jest o wiele bardziej skomplikowany, a teksty muszą być nie tylko czytelne dla googlowskich botów, ale także ciekawe dla ludzi. Z tego powodu warto postarać się, by przygotowywał je doświadczony copywriter. Wtedy mamy pewność, że teksty będą interesujące i nie tylko przyciągną do nas nowych czytelników, ale też zachęcą, by częściej odwiedzali nasz serwis. Wtedy mamy pewność, że cały proces będzie spójny, a nasza witryna szybko zyska lepsze pozycje.