Pozycjonowanie stron internetowych to od wielu już lat jedno z bardziej popularnych haseł w dziedzinie promocji i marketingu. Ponieważ najpopularniejsza wyszukiwarka internetowa czyli Google generuje większość ruchu w sieci, to zdobycie wysokich pozycji na frazy związane z daną branżą daje często gwarancje sukcesu komercyjnego. Internet to duże ilości osób, jeżeli stworzysz stronę WWW ze swoją ofertą kwater nad morzem i następnie wypozycjonujesz ją na frazę np.: wczasy nad morzem to możesz być pewny że będziesz miał pełne obłożenie pokoi.
Jeżeli frazy jakie cię interesują nie są bardzo trudne albo jeżeli jest ich niedużo – jedna, dwie, to możesz spróbować wypozycjonować swoją stronę samemu.
Na twoim miejscu przygodę z pozycjonowanie zacząłbym od następujących rzeczy:
- założenie konta na jakimś serwisie web 2.0
- stworzenie tam strony z przewodnią, prostą frazą
- zakupu linków – np. poprzez swl czy jakieś pakiety.
W ten sposób możesz samodzielnie obserwować jak reaguje algorytm – zarówno na sama optymalizacje strony jak i linkowanie.
Optymalizacja witryny internetowej
Przed optymalizacją witryny należy opracować listę fraz na jakie będzie ona pozycjonowana. To odrębny temat, ale jest to jedno z kluczowych etapów przygotowania promocji w wyszukiwarce Google. Innym jest analiza stron konkurencji.
- Wybieramy podstawowe frazy – 1, 2 dla głównej strony.
- Umieszczamy te frazy w meta tagach (title, description, h1).
- Frazy muszą być obecne w treści.
- Dobrze umieścić frazy w znacznikach alt obrazków.
- Dobrze jeżeli strona WWW jaką chcemy pozycjonować ma pewną liczne podstron. Dzięki temu możemy zastosować linkowanie wewnętrzne które ma duży wpływ na pozycje. W tym krótkim przewodniku nie zajmę się pozycjonowaniem podstron, zajęłoby to dużo miejsca.
Następnie rozpoczynamy proces linkowania. Generalnie ilośc anchorów w formie frazy na która pozycjonujemy stronę nie ma dominować, polecam nie przekraczać 10%. Dobrze zorganizować sobie monitoring, aby można obserwować zmiany wyników w czasie.