Instrukcja obsługi Google Analytics

Instrukcja obsługi Google Analytics

Aby zorientować się, jak ważne są internetowe statystyki, PR i marketing, nie trzeba prowadzić własnej firmy. Wystarczy, że posiadasz konto na jednym z portali społecznościowych. Z pewnością zauważyłeś na przykład, że liczba osób obserwujących poszczególne konta na Instagramie potrafi drastycznie się różnić. Czy zastanawiałeś się kiedyś, dlaczego tak jest? Sukces tkwi w rozumieniu potrzeb klientów i odbiorców, ponieważ tylko wtedy dotrzesz do nich ze swoją treścią i produktem. Narzędziem, które może ci w tym pomóc, jest Google Analytics. Na jego temat powstało wiele publikacji, ułatwiających użytkowanie emilpiter.pl/ga-ebook/.

Czym jest Google Analytics?

Google Analytics ma dwie główne zalety: narzędzie posiada wiele funkcji, a ponadto jest bezpłatne. To ukłon w stronę wszystkich użytkowników, między innymi właścicieli firm i początkujących specjalistów SEO.

Google Analytics pozwoli ci poznać podstawowe dane dotyczące osób, które odwiedzają twoją stronę internetową. Będą to nie tylko elementy takie jak ich wiek, płeć i miejsce zamieszkania, ale także informacje dotyczące sposobu, w jaki przeglądają oni treści na twojej domenie. Oznacza to, że korzystając z Google Analytics, dowiesz się na przykład, w jaki sposób odbiorcy trafili na twoją stronę oraz ile czasu poświęcili na odczyt twoich treści. Brzmi jak pytania ankietowe, prawda? Jednak wszystkie te dane możesz uzyskać zupełnie za darmo. Wystarczy, że zalogujesz się na swoje konto Google. Wówczas uzyskasz dostęp do statystyk i innych danych analitycznych.

Wielu użytkowników wciąż nie ma świadomości, że podlega takim obserwacjom. Co więcej, nawet właściciele stron internetowych nie zawsze wiedzą o istnieniu Google Analytics. Zapewne sam zdążyłeś się już jednak zorientować, że warto zainteresować się tym narzędziem. Korzystając z danych, które udostępnia, możesz dostosować do swojej grupy docelowej konkretny typ reklamy i produktu. Jest to nieodłączny element działań SEO. Jeśli potrzebujesz pomocy w pozycjonowaniu stron internetowych, możesz zgłosić się do specjalisty, jakim jest Emil Piter.

Obsługa narzędzi online

Zdaje się, że jedyną kwestią, która powstrzymuje użytkowników przed korzystaniem z możliwości, jakie daje im Google Analytics, jest obawa dotycząca poziomu trudności narzędzia. Zupełnie niepotrzebnie zniechęcamy się do niego, chociaż schemat jego działania jest pod wieloma względami intuicyjny. Istnieje także wiele kursów online, nagranych webinarów oraz e-booków, które pomogą ci zacząć. Na początku warto skorzystać z książki “Google Analytics. Integracja i analiza danych”, ponieważ ten e-book stanowi kompendium podstawowej wiedzy o narzędziu. Następnie możesz sięgnąć po bardziej szczegółowe tytuły dla zaawansowanych.

Dodaj komentarz