Jak być wiarygodnym sprzedawcą?

Wartościowe treści w sieci

Dzisiaj wobec bardzo dużej ilości towarów i usług, klient stoi przed trudnym wyborem przy dokonaniu zakupu. Dlatego dużą role odgrywa sprzedawca, który może swoją propozycją zachęcić klienta do zakupu.

Wiarygodnym i autentycznym sprzedawcom łatwiej udaje się nakłonić klienta do zakupu. Sprzedawcy, którzy traktują swoich klientów jak przyjaciół, nie tylko potrafią łatwo budować relacje, ale szczególnie umieją zakorzenić pozytywne wrażenie o sobie w kliencie.
 
Najłatwiej osiągniesz sukces jako sprzedawca, kiedy Twoi klienci staną się Twoimi przyjaciółmi, kiedy autentycznie zainteresujesz się ich potrzebami. Wtedy klient ma pewność, że Ty jako sprzedawca nie tylko interesujesz się swoim zamówieniem ale także jego problemami.

10 Wskazówek Autentycznej Sprzedaży – Jak Być Autentycznym Sprzedawcą.

Być “prawdziwym”

Przed spotkaniem sprzedażowym wprowadź się w dobry nastrój na przykład: “poprzez słuchanie ulubionej wesołej piosenki, zobaczenie śmiesznej komedii, zabawy ze zwierzakiem, powtarzaniem dziesięć razy lubię się” itp czyli zrób to co poprawia Ci humor.
 

Czuj sympatię.

Pozostaw w pamięci klienta miły i sympatyczny obraz Ciebie jako sprzedawcy. (Uśmiechaj się)
 

Bądź usłużny.

Ciesz się na widok klienta, prowadź z nim rozmowy na prywatne tematy, patrz mu w oczy.
Zwróć uwagę na nastrój klienta.
Pomyśl, co mu powiesz, kiedy ma akurat zły nastrój?
Porozmawiaj z klientem spokojnie. Powiedz mu, że chcesz z nim współpracować i rozmawiać.
 

Okazuj autentyczne zainteresowanie.

Przyjaciele dbają o siebie, zadając więc pytania.
Zapytaj się Twoich klientów na przykład: “co przeżywają?, co planują?, jak się czują?” – tak jakbyś pytał się Twoich osobistych przyjaciół.
 

Bądź ciekaw ludzi.

Zamiast klienta spróbuj zobaczyć człowieka. Zapytaj o jego preferencje, zainteresowania itp. Próbuj twoimi produktami lub usługami rozwiązywać problemy klientów.

Pisz prywatne wiadomości.

Zastanów się jak piszesz do znajomych. W wiadomościach e-mail-owych do klientów staraj się być przyjacielski, nie używaj oficjalnych zwrotów typu: “Drogi”, “Z poważaniem”.
W każdym e-mail-u umieszczaj osobiste stwierdzenia lub pytania.
 

Emocjonalne telefonowanie.

Każda rozmowa telefoniczna z klientem powinna przebiegać tak jak z przyjacielem. Powinna być przyjemnym przeżyciem dla klienta: mogłaby poprawić mu nastrój lub toczyć się wokół waszego wspólnego zainteresowania.
 

Zrób coś więcej.

Zastanów się co możesz zrobić dla Twoich klientów?
czego nie robią inni sprzedawcy?
Na przykład wysłać kartkę z ciekawego miejsca, złożyć życzenia urodzinowe imieninowe

Bądź doradcą.

Udzielaj porad Twoim klientom nawet, jeżeli nie odniesiesz z tego bezpośredniej korzyści. To pokazuje, że jesteś zainteresowany dobrem klienta.
 

Polecaj klientów.

Powiedz Twoim klientom, że ty ich tez polecasz. Wtedy jesteś zainteresowany sukcesem Twojego klienta i aktywnie go wspierasz.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.