Jak efektywnie sprzedawać na allegro?

Jak efektywnie sprzedawać na allegro?

Serwis Allegro to największy serwis aukcyjny w Polsce, to nie ulega wątpliwości. Dlatego wymieniłem go na pierwszym miejscu w artykule Skuteczne metody na pozyskiwanie nowych klientów. Wiele osób zaczynając swoją przygodę z e-biznesem szuka dogodnego miejsca gdzie może zacząć sprzedawać swoje produkty lub usługi. Spory procent z nich wybiera właśnie serwis Allegro.

Jednak w dzisiejszych czasach sprzedaż na największym serwisie aukcyjnym stała się trudniejsza za sprawą wysokiej konkurencji, jak i ogromnej walki cenowej.

Chciałbym Ci w tym artykule opisać kilka sztuczek, dzięki którym dowiesz się jak zwiększyć sprzedaż na Allegro.

Przeczytaj uważnie poniższą instrukcję budowania oferty, która będzie odpowiedzią na pytanie: Jak zwiększyć sprzedaż na Allegro. 

1. TYTUŁ AUKCJI.

Tytuł aukcji jest niezmiernie ważny, bo to właśnie dzięki niemu klient dokonuje wybory, czy odwiedzić Twoją aukcję/ofertę.

Żeby stworzyć dobry tytuł, musisz poświęcić na to trochę czasu jak i użyć wyobraźni. Postaw się w roli klienta i pomyśl, jaki tytuł przyciągnąłby Twoją uwagę.  Jakie dokładnie słowa musiałby zawierać, jak musiałby być sformułowany.

W tytule aukcji niezmierne ważne są słowa kluczowe, po których klienci szukają produktów poprzez wyszukiwarkę serwisu. Takie słowa możesz wybrać na dwa sposoby:

Przeanalizuj samodzielnie tytuły aukcji, które mają największą sprzedaż (opcja darmowa).
Użyj narzędzi TradeWatch.pl – profesjonalne raporty Allegro (opcja płatna).

Sam osobiście korzystałem z tego drugie sposoby, ponieważ zaoszczędzało mi to bardzo dużo czasu, który mogłem wykorzystać w inny sposób.

2. SKUTECZNY OPIS AUKCJI/OFERTY.

Opis aukcji jest największym problemem początkujących sprzedawców na Allegro. Zawsze będziesz sobie zadawał pytanie: Jak zwiększyć sprzedaż na Allegro, jak nie zastosujesz tego modelu, o którym przeczytasz poniżej.

Model pisania ofert, którego powinieneś się nauczyć, nazwany został modelem AIDA – model który zakłada cztery etapy reakcji klienta.

4 ETAPY

1. Zwrócenie uwagi ( A – Attention).

W pierwszej fazie musisz zdobyć uwagę klienta, czyli stworzyć taki nagłówek marketingowy (Tytuł, o którym wcześniej napisałem trochę szerzej),  żeby klient chciał się zapoznaj z całym komunikatem marketingowym, inaczej mówiąc, chciał  przejść do kolejnego etapu. Tutaj również możesz przyjąć postawę klienta, bo ona w większości podsuwa trafne pomysły, które są skuteczne w działaniu.

2. Zainteresowanie (I – Interest).

Na tym etapie musisz wzbudzić zainteresowanie potencjalnego klienta, czyli opisać korzyści jakie płyną z zakupu Twojego produktu lub usługi. Jeden z największych błędów jaki jest popełniany przez sprzedawców, to pisanie o korzyściach dosłownie w jednym zadaniu. Pamiętaj, że klient oczekuje do Ciebie czegoś więcej, a nie tylko jednego zdania o zaletach, które może mu dać Twój produkt/usługa. Korzyści powinny być przedstawione wyczerpująco, tzn: tak, żeby klient nie musiał doszukiwać się informacji w internecie. Co jest bardzo niekorzystne dla Ciebie, gdyż może on już nigdy nie powrócić na Twoją aukcję, a tego przecież nie chcesz.

3. Pożądanie (D – Desire). 

Wzbudzenie pożądania oferty przestawionej w komunikacie marketingowym to kolejny etap w którym musisz przekonać klienta, że Twój produkt jest jedynym, który może spełnić jego oczekiwania. Gdy klient poczuje pożądanie nabycia go, będzie szukał możliwości zrealizowania tego pożądania.

4. Działanie (A – Action).

I teraz najważniejszy z etapów, który ma już tylko zdeterminować do zakupu produktu/usługi, czyli etap Action. Działanie to tzw. etap sfinalizowania transakcji, w którym dopełnia się sprzedaż. Jeśli to zaniedbasz, całą sprzedaż szlak trafił. Klient musi mieć możliwość szybkiego zakupu „TU I TERAZ”. Im dłuższa droga do sfinalizowania, tym szybciej konsument traci zapał do zakupu. Dopracuj wszytko tak, aby klient miała możliwość zrealizowania swojego pożądania w jak najkrótszym czasie, w jak najkrótszy możliwy sposób.

3. BONUSY.

Jednym z dobrych sposobów na zwiększenie sprzedaży jest dawanie  darmowych bonusów do zakupionego produktu np. dodatkowe rabaty, ebooki, e-kursy, porady itd… Jest to bardzo ciekawe rozwiązanie na zwiększenie sprzedaży swoich produktów na Allegro.

Mam nadzieję, że informacje, które przekazałem Ci w tym  artykule pozwolą Ci zwiększyć sprzedaż na Allegro i już nigdy nie będziesz musiał się zadręczać pytaniem: Jak zwiększyć sprzedaż na Allegro?

Dodaj komentarz