Internet wyrocznią dla klientów – czyli o reklamie w sieci

Wartościowe treści w sieci

Promocja w Internecie zyskuje na popularności. Jeszcze kilka lat temu duże organizacje inwestowały przede wszystkim w reklamę w radiu czy TV. Obecnie trend ten ulega znacznym zmianom – duże korporacje płacą więcej za promocję w sieci niż w tradycyjnych mediach. Dlaczego tak się dzieje? Aby odpowiedzieć na to pytanie, omówmy najpierw tradycyjne typy reklamy.

Reklama tradycyjna to na przykład radio, telewizja i gazety. Radio, czy tego chcemy czy nie chcemy, cały czas traci swoją popularność. Nasi ojcowie słuchali radia cały czas –w pracy, w domu, w pracach na dworze czy poza nim. Po prostu każdy miał radio i z niego korzystał. Reklama w radiu miała wtedy bardzo duży sens – to zrozumiałe. Skoro dużo ludzi słuchało radia – to firmy płaciły za tą reklamę. Jak jest dziś? Dziś niewiele osób słucha radia, młodzież używa Internetu, czy telewizji. Jeśli radio- to tylko aby posłuchać muzyki, głównie przez Internet. Widać więc, że promocja w radiu traci na popularności i to całkiem zrozumiałe. Idziemy dalej – gazety. Gazety są jeszcze starsze aniżeli radio. Dzienniki, tygodniki, gazety o określonym profilu tematycznym – jeszcze kilka lat temu było coraz więcej tytułów, coraz więcej ludzi czytało gazety. Dziś trend jest spadkowy. Wydawcy gazet muszą szukać innych sposobów pozyskania klienta. Stąd zapewne bardzo popularne są e-wydania, przykładowo e-wydania dzienników, jak Gazeta Wyborcza. Telewizja – jest ogrom kanałów lecz coraz mniej widzów
osób ogląda TV – wszyscy wybierają Internet. Nawet telewizory nie służą jedynie do oglądania telewizji, a do oglądania filmów z płyt dvd, dysków przenośnych oraz Internetu – mamy przecież technologię smart TV.

Z drugiej strony jest Internet – do niego dostęp ma najwięcej ludzi w naszym kraju. Nawet starsi obywatele Polski mają komputer albo smartfon z dostępem do Internetu. Czy więc dziwić może, iż to Internet zyskuje popularność i promocja w Internecie cieszy się coraz większą popularnością? Z całą pewnością nie. Przez ostatnie kilkanaście lat widzimy wyraźnie, iż Internet cieszy się ogromną popularnością. Gramy w Internecie, czytamy w sieci, piszemy w sieci, oglądamy w Internecie – to dla większości ludzi bardzo ważne źródło rozrywki. Ale nie tylko – to również świetny sposób na zdobywanie wiedzy. Reklamodawcy to wiedzą, reklama w sieci jest bardzo popularna, bo trafia do wybranych odbiorców. Jeśli na przykład czytamy artykuły o zdrowiu, to zobaczymy reklamy leków, doktorów, suplementów diety. Jeśli interesują nas gry komputerowe to trafi do nas reklama z kategorii rozrywka. To tak zwane targetowanie reklam. Idziemy dalej – nawet wpisując w Google jakieś frazy zauważamy reklamujące się firmy – czy to dzięki systemowi Google Adwords czy na przykład poprzez usługi firm, które zajmują się pozycjonowaniem stron. Co to takiego?

Pozycjonowanie stron internetowych to proces, dzięki któremu strona internetowa widoczna jest wyżej w wyszukiwarce, na przykład Google. Zilustrujmy to konkretną sytuacją. Klient poszukuje kwiaciarni z Warszawy, wpisuje kwiaciarnia warszawa i widzi poszczególne obiekty. Pozycje układa Google, natomiast to agencje mają na niego wpływ. To na pewno bardzo interesujące narzędzie marketingowe, z tej formy promocji korzysta obecnie bardzo duża ilość przedsiębiorstw. Trudno się przecież dziwić. Promocja w Internecie to przyszłość – wydaje się, że nikt nie ma co do tego najmniejszych wątpliwości..

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.