Fanpage na Facebooku – możliwości reklamy

Wartościowe treści w sieci

Facebook stał się narzędziem, z którego korzysta coraz więcej osób, nic więc dziwnego, że jego przestrzeń stała się prawdziwym rajem dla reklamodawców i niewielkich przedsiębiorców, którzy dotąd nie mieli szans na skuteczny internetowy marketing. Żeby jednak sukces był możliwy, konieczne jest odpowiednie zarządzanie treścią oraz umiejętne komunikowanie się z odbiorcami, co nie zawsze jest oczywiste, biorąc pod uwagę fakt, iż Facebook rządzi się własnymi prawami.

Najprostszym sposobem na pozyskanie klientów jest prowadzenie własnego fanpage’a, który byłby wizytówką prowadzonego przedsięwzięcia, jednak niezbędne jest nieustanne poszerzanie swojej wiedzy na temat marketingu internetowego. Fanów trzeba czymś zainteresować i przyciągnąć, umiejętnie podtrzymując ich uwagę, dlatego jeżeli nie ma się pomysłu na projekt, warto skorzystać z profesjonalnego wsparcia. Wiele agencji reklamowych posiada specjalistów, mających doświadczenie w zarządzaniu portalami społecznościowymi, dzięki którym określona działalność ma szansę zyskania na popularności.

Atrakcyjny fanpage

Fanpage musi być oczywiście atrakcyjny – nie tylko treściowo, ale także wizualnie – dlatego niezbędne jest uzupełnienie profilu o podstawowe dane już na samym starcie pamiętając jednak, że strona na Facebooku nie jest tym samym, co storna internetowa firmy. Powielanie treści nie będzie więc mile widziane, ponieważ użytkownicy Internetu nastawieni są przede wszystkim na dialog. Jest to zresztą nadrzędna idea wszystkich portali społecznościowych, o czym w żadnym wypadku nie powinno się zapominać.

Treści powinny być więc na bieżąco aktualizowane i – analogicznie do charakteru firmy – dopasowane do targetu. Można więc organizować konkursy, dostarczać interesujących wiadomości czy też zmuszać klientów do dyskusji. Ze względu na to, że Facebook nastawiony jest na szybkie przekazywanie informacji i wymianę danych, konieczne jest nieustanne obserwowanie i nadzorowanie fanpage’a. Oczywiście, żeby można było utrzymywać kontakt z klientami, trzeba ich najpierw zdobyć, co wcale nie jest tak oczywiste i proste, jak mogłoby się wydawać. Najłatwiej rozpocząć łańcuszek, zapraszając do „polubienia” strony swoich najbliższych znajomych, licząc na to, że informacje zostaną przekazane dalej i będą podbijać serca coraz większego grona zainteresowanych. Facebook umożliwia stworzenie krótkiej nazwy strony po pozyskaniu pierwszych 25 fanów, co jest korzystne o tyle, że krótkim linkiem łatwiej zarządzać na poszczególnych stronach WWW.

Systematyczność działania

Oczywiście profil na Facebooku powinien być powiązany z podstawową stroną internetową firmy, dlatego warto zadbać o wszystkie znaczniki, dzięki którym nasi klienci będą mieć świadomość, że istniejemy w przestrzeni portalu społecznościowego. Na fanpage’u mogą – a nawet powinny – pojawić się reklamy graficzne i wydarzenia sponsorowane, dlatego niezbędne jest nieustanne poszerzanie własnej wiedzy na temat możliwości Facebooka. Systematyczne i metodyczne działanie może przynieść zdecydowanie więcej korzyści, niż jednorazowe inwestowanie we wszystko na raz, ponieważ ogranicza ryzyko wystąpienia chaosu i dezintegracji informacyjnej. Nadzorowanie profilu na portalu społecznościowym może być podzielone na kilka osób, które jednocześnie albo na zmianę będą zarządzać treścią, jednak w takiej sytuacji konieczne jest wcześniejsze stworzenie spójnego planu działania. Jeżeli kampania będzie niespójna cały wysiłek pójdzie na marne. Fanpage musi być harmonijny, uporządkowany i zrobiony z pomysłem.

Dodaj komentarz