Rodzaje umów do podpisania z agencją SEO

Rodzaje umów do podpisania z agencją SEO

Podpisanie umowy jest ważnym elementem współpracy z każdą firmą. W przypadku zlecenia usług pozycjonowania agencji SEO także warto zadbać o to, aby podpisać właściwy dokument. Dzięki odpowiedniej decyzji osoba, która zleca pozycjonowanie będzie zdawać sobie sprawę, za jakie dokładnie działania płaci. Agencja SEO z kolei, jeżeli odpowiedni rodzaj umowy zostanie podpisany będzie miała gwarancję, że jest zabezpieczona finansowo i może świadczyć profesjonalne usługi.

Dlaczego warto podpisać odpowiednią umowę z agencją SEO?

Umowa z agencją SEO sprawia, że klient doskonale orientuje się jakie dokładnie usługi będą dla niego świadczone, a także za co dokładnie płaci. Przykładem umowy z agencją SEO może być dokument z wyszczególnionymi działaniami pozycjonerów. Badanie słów kluczowych, modyfikacja meta-tagów, modyfikacja kodu strony internetowej to tylko niektóre z możliwych działań jakie może zagwarantować na piśmie agencja SEO. Dzięki temu, że wszystkie warunki współpracy są jasno i szczegółowo określone pisemnie zarówno klient, jak i właściciel agencji SEO wraz z pracownikami mogą spać spokojnie.

Pozycjonowanie abonamentowe jako jeden z rodzajów umowy do podpisania z agencją SEO.

Jednym z rodzajów umowy, jakie można podpisać z agencją SEO jest pozycjonowanie abonamentowe. Tego typu umowa sprawia, że agencja SEO może dokładnie opracować plan działania, a także strategię pozycjonowania stron internetowych dla swoich klientów. Tego typu zamierzenia kreuje się zazwyczaj kilka miesięcy przed ich realizacją. Warto bowiem zdawać sobie sprawę, że pozycjonowanie stron WWW jest procesem, w którym najważniejsze są efekty długofalowe. Dzięki stałej kwocie, która co miesiąc pojawia się na koncie agencji SEO, jej specjaliści nie muszą się obawiać o stabilność finansową. Z drugiej strony klient, który ponosi stałą opłatę nie musi obawiać się o to, czy nagle nie wyskoczą mu nieprzewidziane wydatki. Bardzo wiele agencji SEO preferuje właśnie ten rodzaj podpisywanego ze swoimi klientami dokumentu. Wielu klientów pozycjonerów także ceni ten wariant.

Pozycjonowanie na efekt jako drugi rodzaj umowy, którą można podpisać z agencją SEO.

Pozycjonowanie na efekt to taki rodzaj umowy, przy którym wysokość ponoszonych przez klientów kosztów uzależniony jest od wyników pozycjonerów. Pozycjonowanie na efekt jest zatem umową, w której wysokość ponoszonych opłat może być bardzo zróżnicowana. Z perspektywy klienta, patrząc pod kątem zróżnicowania opłat jest to wada tego typu podpisywanego dokumentu. Agencje SEO mogą sprawiać, że efekty pojawią się bardzo szybko, jednak przyniosą tylko krótkotrwałą poprawę statystyk na stronie (na przykład liczby użytkowników lub współczynnika konwersji). Umowa pozycjonowanie na efekt sprawia także, że gdy agencja SEO naprawdę mocno potrzebuje pieniędzy, może posuwać się do metod z listy Black Hat SEO. Wspomniana lista metod to tak zwane nieetyczne formy promowania stron internetowych. W przypadku gdy algorytmy Google wykryją stronę, która działa nieetycznie w swojej promocji, mogą bardzo szybko nałożyć na taką witrynę karę w postaci na przykład bana lub filtra. Tego typu kary skutecznie obniżają pozycjonowanie witryny internetowej lub sprawiają, że całkowicie jest ona usuwana z wyszukiwarki. Pozycjonowanie na efekt jako rodzaj umowy wywiera zatem sporą presję na agencji SEO, a także trzyma jej klientów w niepewności ze względu na niewiadomą dotyczącą ceny za usługi.

Umowy hybrydowe jako trzeci rodzaj umowy podpisywany z agencją SEO.

Umowa hybrydowa jest rodzajem dokumentu, który łączy w sobie dwa opisane powyżej. Tego rodzaju umowa zawiera stałą opłatę abonamentową oraz prowizję za osiągnięte rezultaty. Dzięki tego typu rozwiązaniu specjalista SEO może spokojnie skupić się na pracy, natomiast klienci nie muszą obawiać o wystąpienie dodatkowych, sporych i nieprzewidzianych kosztów. Agencje SEO, które decydują się na podpisanie tego typu umowy z klientem są w równie komfortowej sytuacji, jak on sam. Który rodzaj umowy jest optymalny? Wszystko zależy od tego jaki określony klient ma budżet oraz zapotrzebowanie na usługi. W przypadku gdy klienci agencji SEO decydują się na pozycjonowanie abonamentowe okazuje się, że mają oni stabilne finanse, podobnie, jak i specjaliści pracujący przy pozycjonowaniu stron WWW. Realizacja działań zawartych w umowie jest wiążąca i musi przynosić oczekiwane przez klientów efekty. Umowa pozycjonowanie na efekt może skończyć się nieprzewidzianymi wydatkami lub na przykład karą od Google za stosowanie metod z listy Black Hat SEO. Z kolei umowa hybrydowa zdaje się być kompromisem, pomiędzy dwoma wymienionymi i opisanymi powyżej. Każdy klient i agencja powinni wybrać taką formę dokumentu, aby współpraca funkcjonowała jak najlepiej

Podsumowanie na temat rodzajów umowy jakie można podpisać z agencją SEO.

Istnieją różne rodzaje umów. Każda z nich ma swoje atuty, a także wady. Najbezpieczniejszą formą umowy wiążącej klienta z agencją SEO jest umowa abonamentowa. Z drugiej strony pozycjonowanie na efekt, a także umowa hybrydowa mają atuty w postaci mobilizacji specjalistów SEO do osiągania jak najlepszych rezultatów. Wnioskiem dotyczącym rodzajów umów jakie można podpisać z agencją SEO jest fakt, że powinna ona satysfakcjonować przede wszystkim klienta i motywować agencję SEO, a także zatrudnionych w niej specjalistów do jak najbardziej efektywnej pracy. Dzięki istnieniu trzech rodzajów umów, które właściciel strony internetowej może podpisać z pozycjonerami, każdy może wybrać coś dla siebie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Wordpress Social Share Plugin powered by Ultimatelysocial