Jak dobrze zareklamować swoją markę?

Jak dobrze zareklamować swoją markę?

Założyłeś firmę, która zawsze była twoim marzeniem. W jej stworzenie włożyłeś dużo serca, czasu, ale i pieniędzy. Naturalnie chcesz, aby nakład zwrócił się jak najszybciej, a marka zaczęła na siebie zarabiać. Najlepszym krokiem, aby zwiększyć obrót, a co za tym idzie – przychody i zyski, jest promowanie się. Jak się zareklamować? Gdzie? Jak stworzyć dobrą reklamę?

Jak stworzyć reklamę, która przyniesie błyskawiczny zysk?

Przede wszystkim zastanów się, jakiej grupy docelowej szukasz. Młodych mam, pasjonatów samochodowych czy klientów restauracji? Z góry ustalony rodzaj klientów pomoże ci ich szybciej znaleźć, oraz wymyślić sposób na trafienie do nich. Innego języka użyjesz do trafienia do każdej z wymienionych grup, mimo, że jedna osoba może należeć do wszystkich trzech!

Kolejnym ważnym elementem jest “wcielenie się” w klienta. Wyobraź sobie, że jesteś młodą mamą, szukającą najlepszego żłobka. Czego oczekuje tego rodzaju klient? Musisz wiedzieć, jak do niego trafić. Jeśli wiesz, co chciałby usłyszeć klient, powiedz mu to! Skąd jednak masz wiedzieć? To proste. Sam przecież jesteś klientem – sklepu odzieżowego, u mechanika czy u fryzjera. Osoba korzystająca z usługi, aby faktycznie z niej skorzystać musi zostać przekonana, że ty masz do zaoferowania coś lepszego, oryginalniejszego niż inni. W przeciwnym wypadku twoja marka zostanie wrzucona do jednego worka razem z “przeciętniakami”. Zadbaj o to, aby napisaniem reklamy zajął się profesjonalista.

Czyli kto? Specjalistami w tej branży są copywriterzy – to oni zajmują się pisaniem wielu treści w Internecie, w tym różnego rodzaju tekstów reklamowych. Istnieją portale, gdzie wystarczy złożyć zamówienie i ustalić cenę, a chętna osoba podejmie się zadania. Jeśli praca ci się nie spodoba – możesz ją odrzucić lub zgłosić do poprawki.

Gdzie pokazać swoją reklamę? Dziś to proste, jak bułka z masłem. Wypromować możesz się dosłownie wszędzie. Od telewizji, przez radio, billboardy, ulotki, plakaty, internet, social media. Jeśli twoja działalność jest mała, możesz promować się “na własną rękę” – na popularnych portalach z ogłoszeniami, grupach na Facebooku czy swoich prywatnych kontach na portalach społecznościowych. Kluczem do sukcesu jest przekonanie potencjalnego klienta o twojej wyjątkowości i jakości. Pomocne w reklamie mogą być dane na temat zadowolonych klientów lub liczby sprzedaży.

Pamiętaj, że dobra opinia jest też świetnym sposobem na promocję. Dbaj o klientów najlepiej, jak potrafisz! Wtedy córka poleci cię mamie, mama koleżance, a koleżanka mamy, swojej córce… i tak dalej.

Do dzieła!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.