Czym jest SEO?
SEO, czyli inaczej Search Engine Optimisation jest optymalizacją stron internetowych pod silnik wyszukiwarki. Pozycjonowanie stron internetowych w wyszukiwarce Google opiera się na działaniach on site, a także off site. Pozycjonowanie stron WWW, działając on site oznacza pracę w obrębie pozycjonowanej strony WWW, Natomiast pozycjonowanie stron, działając off site oznacza wszystkie działania, które wykonywane są poza stroną i które mają wpływ na to, które miejsce w wynikach wyszukiwania zajmie witryna. SEO można podzielić także na etyczne oraz nieetyczne metody pozycjonowania strony. Jest To White Hat SEO, a także Black Hat SEO.
Czym jest Black Hat SEO?
White Hat SEO to metody, za pomocą, których co prawda pozycjonowanie stron internetowych jest możliwe, ale są one nieetyczne. Czarna lista metod pozycjonowania stron internetowych obejmuje wiele działań, które naruszają zasady wyszukiwarki Google. W wyszukiwarce Google nie opłaca się stosować metod z listy Black Hat SEO, gdyż nowoczesne algorytmy wyszukiwarki prześwietlają strony internetowe i weryfikują użyte metody. Pozycjonowanie stron internetowych w sposób nieetyczny może skutkować i często tak się dzieje karą nałożoną przez wyszukiwarkę. Bardzo często jest to nałożenie na strony WWW filtrów lub całkowity ban w wyszukiwarce, czyli blokada. Strony WWW, na które została nałożona kara bardzo trudno jest podnieść do poprzedniego stanu. Pozycjonowanie strony internetowej jest procesem, w którym liczą się długofalowe efekty i powinno być prowadzone świadomie i w sposób zaplanowany. Metody z listy White Hat SEO to zdecydowanie lepszy wariant.
Czym jest White Hat SEO?
White Hat SEO to etyczne metody, za pomocą, których przeprowadza się pozycjonowanie stron WWW. Lista metod White Hat SEO jest dostępna w internecie. Co ciekawe i warte zauważenia nowoczesne i zaawansowane algorytmy Google nagradzają strony internetowe, które przeprowadzają pozycjonowanie, korzystając z metod White Hat SEO. Opłaca się zatem stosować takie metody pozycjonowania, które są rekomendowane przez przeglądarkę. White Hat SEO jest zatem nie tylko etyczne, ale także legalne, więc prawnie niekwestionowane.
Dlaczego pozycjonowanie stron internetowych jest ważne dla przedsiębiorców?
Pozycjonowanie stron internetowych jest ważne dla przedsiębiorców z tego względu, że widoczność w sieci jest podstawą sukcesu w biznesie. Aby dotrzeć do potencjalnych klientów konieczna jest wysoka pozycja strony WWW w wyszukiwarce Google. Pozycjonowanie strony jest zatem bardzo częstą inwestycją przedsiębiorców. Pozycjonowanie strony internetowej w oparciu o wartościowe frazy kluczowe pozwala docierać na przykład do realnie zainteresowanych kupnem produktów użytkowników wyszukiwarek. Dla przykładu, używając fraz długiego ogona, czyli tak zwanych „long tails” można pozycjonować w sklepie internetowym podstrony z dostępnymi konkretnymi modelami obuwia. Pozycjonowanie strony w taki sposób sprawia, że osoby, które są zainteresowane kupnem docierają bezpośrednio na podstronę sklepu z produktem. Tego typu pozycjonowanie, czyli na frazę długiego ogona „long tails” ma także wysoki współczynnik konwersji. Bez pozycjonowania strony nie ma również mowy o sukcesie firmowej witryny.
Dlaczego pozycjonowanie strony firmowej to nie wszystko? Pozycjonowanie wizytówki w Google Moja Firma.
Pozycjonowanie stron firmowych to nie wszystko, co jest ważne w marketingu internetowym dla przedsiębiorców. Pozycjonowanie firmowej wizytówki również jest naprawdę ważnym aspektem. Poprzez działania w Google Moja Firma, czyli optymalizacji firmowej wizytówki można znacząco podnieść jej pozycję w wyszukiwarce Google, a także w Mapach Google. Dzieje się tak w momencie, gdy firmowa wizytówka jest szczegółowo i kompletnie uzupełniona, a dodatkowo dane, które są w niej zawarte są spójne z tym, co znajduje się w katalogach firm oraz na przykład na stronie internetowej przedsiębiorstwa. Wysoka pozycja firmowej wizytówki w Google Moja Firma sprawia, że osoby, które są objęte geolokalizacją odnajdują internetową stronę wysoko w wynikach wyszukiwania. Pozycjonowanie lokalne jest naprawdę ważnym zagadnieniem dla każdego przedsiębiorcy, którego firma działa stacjonarnie.
Czy skuteczne pozycjonowanie strony internetowej może być prowadzone samodzielnie przez właściciela witryny?
Teoretycznie jest to możliwe i często się tak dzieje. W praktyce jednak najlepsze wyniki, jeżeli chodzi o SEO osiągają strony internetowe, które wysoką pozycję w wyszukiwarce Google zawdzięczają częściowo specjalistom SEO. Profesjonalne agencje marketingowe, dysponując ogromnym doświadczeniem, a także wiedzą pozycjonerów potrafią działać nad wyraz efektywnie. Atrakcyjne ceny za oferowane usługi sprawiają, że oferty agencji SEO są naprawdę atrakcyjne. Pozycjonerzy działają zarówno on site, czyli na stronie internetowej, jak i off site, czyli poza stroną internetową. W ramach działań w obrębie strony internetowej specjaliści SEO mogą ingerować w kod witryny, poprawiając jego jakość, a także dodawać treści oparte o wartościowe frazy kluczowe. To oczywiście tylko nie wieli element wszystkich działań, które on site przeprowadzają agencje SEO. Jeżeli chodzi z kolei o działania off site, czyli poza stroną internetową, jest to wszelka forma promocji na przykład w katalogach, na pozostałych stronach WWW oraz inne metody pozycjonowania. SEO jest naprawdę złożonym zagadnieniem.
Dlaczego branża SEO bezustannie się zmienia?
Każdy specjalista SEO, który przestanie pracować na przykład na kilka miesięcy wypada z obiegu. Ta praca naprawdę wymaga bycia na bieżąco. Dlaczego tak się dzieje? Między innymi ze względu na to, że algorytmy Google są stale unowocześniane, zmieniają się różnego rodzaju wymagania, a także wytyczne. W internecie wśród firm toczy się bitwa o potencjalnych klientów. W związku z tym najwyżej pozycjonowane są strony WWW, które spełniają na przykład najnowsze wytyczne wyszukiwarki Google. Dla dobra każdej strony internetowej, lepiej, aby osoby odpowiedzialne za pozycjonowanie były cały czas na bieżąco i aktualizowały swoją wiedzę. W internecie istnieje mnóstwo wartościowych miejsc ze szkoleniami dla specjalistów działających w branży SEO. W związku z tym osoby, które specjalizują się w pozycjonowaniu mają duże możliwości poszerzania i aktualizowania swojej wiedzy oraz umiejętności.