Jak skutecznie i tanio pozyskiwać leady?

Jak skutecznie i tanio pozyskiwać leady?

Pozyskiwanie danych kontaktowych do klienta, nazywanych często leadami (w zależności od branży i innych czynników może to być imię i nazwisko, numer telefonu, adres lub e-mail), staje się z roku na rok coraz trudniejsze. Wynika to z wielu kwestii, wśród których można wymienić coraz większą troskę internautów o prywatność, a także niechęć do spamu, czyli na przykład skrzynki e-mailowej zapełnionej wiadomościami marketingowymi.

Jednocześnie wciąż leady są kluczowe do pozyskiwania nowych klientów i ich zdobywanie wciąż jest głównym celem wielu kampanii i strategii marketingowych. Pojawia się w związku z tym jedno kluczowe pytanie: jak skutecznie i tanio zdobywać leady w czasach, kiedy jest to tak utrudnione?

Lead magnet, czyli najskuteczniejszy sposób na generowanie leadów

Jeśli chcemy, aby potencjalny klient pozostawił u nas swoje dane kontaktowe, jest w dobrym tonie, aby otrzymał on coś w zamian. Nie mowa tutaj o materiałach marketingowych, mających bezpośrednio zachęcić go do zakupu czy skorzystania z usług firmy, a o czymś, co rzeczywiście będzie dla niego przydatne. Dzięki temu dana osoba nie tylko czuje, że wymiana jest równa i obie strony na niej zyskują, ale też nabiera większej sympatii do marki i zaczyna ją postrzegać jako eksperta w danej dziedzinie.

Wspomniane “coś w zamian” jest często określane jako lead magnet, czyli magnes na leady. Jak można się domyślić po samej nazwie, musi to być coś, co będzie przyciągało potencjalnych klientów. Wśród popularnych przykładów takich magnesów znajdują się newslettery (zawierające rabaty, specjalne oferty lub wartościową wiedzę), e-booki z poradami czy kursy. Można wymyślić też coś zupełnie innego – ważne jest to, aby miało to jakąś wartość dla klienta.

Remarketing

Remarketing również charakteryzuje się wysoką skutecznością, a przy tym, jeśli kampanie remarketingowe zostaną przeprowadzone poprawnie, nie będzie bardzo kosztowny. Jest to nic innego, jak docieranie do osób, które już wyraziły zainteresowanie naszą marką w jakiś sposób. Na przykład weszły na bloga i przeczytały artykuł bądź obejrzały zakładkę ofertową, ale nie zostawiły swoich danych kontaktowych. W przypadku e-commerce często prowadzi się działania remarketingowe skierowane do tak zwanych porzuconych koszyków, czyli osób, które dodały jakiś przedmiot do koszyka, ale nie sfinalizowały transakcji.

Skuteczność remarketingu wynika z faktu, że łatwiej zachęcić do zakupu lub pozostawienia danych kontaktowych kogoś, kto już ma pojęcie na temat naszej firmy i produktów, niż klienta całkowicie “zimnego”, który pierwszy raz spotyka się z naszą ofertą.

Dodaj komentarz