Jak rozpocząć przygodę z e-commerce?

Jak rozpocząć przygodę z e-commerce?

Rynek e-commerce stale się rozwija. Pojawiają się nowe możliwości, udogodnienia i szanse na rozwój. Czy wiesz, że aż 3 miliony Polaków regularnie korzysta z zakupów online? Co więcej, ta liczba stale rośnie. Lwia część naszego życia przeniosła się do sieci. Przez Internet pracujemy, uczymy się, szukamy rozrywki i kupujemy. Dlatego jeśli zastanawiasz się jak możesz polepszyć swój biznes, to dobrym rozwiązaniem może okazać się otworzenie sklepu internetowego. Jak rozpocząć przygodę z e-commerce?

Wybierz domenę i oprogramowanie sklepu internetowego 

Domena strony, to to co się znajduje po “‘www”’. Innymi słowy jest to nazwa Twojego sklepu lub biznesu. Tutaj warto postawić na krótkie i chwytliwe hasło, także żeby potencjalny klient mógł je z łatwością zapamiętać. Może się okazać, że wybrana przez Ciebie domena jest już zajęta. W takim przypadku musisz szukać dalej i wymyślić coś nowego.  

Nieco łatwiej jest z wyborem oprogramowania sklepu. Tutaj nie musisz się za bardzo martwić o kreatywna stronę. Do najczęściej wybieranych oprogramowań możemy zaliczyć dwa rodzaje: SaaS i Open Source. SaaS, czyli Software as a Service (Oprogramowanie jako usługa) to najprostszy sposób na założenie sklepu internetowego. Wybierasz gotowy szablon, opłacasz na zasadzie abonamentu i w zasadzie masz gotowy sklep. Nie możesz co prawda modyfikować kodu lub mocno personalizować sklepu, jednak dla małych biznesów jest to wystarczająca opcja. Nieco więcej możesz zrobić wybierając oprogramowanie typu Open Source. Jest to otwarte oprogramowanie, które pozwala na modyfikację kodu źródłowego i opiera się na wykupionej licencji. 

Zadbaj o wizerunek w sieci 

Prowadzenie sklepu internetowego nie kończy się na samym otworzeniu platformy. To dopiero początek. Czeka Cię wybór asortymentu (przeczytaj artykuł i dowiedz się więcej), kontakt z klientem, promocja i marketing oraz pozycjonowanie. Te wszystkie rzeczy się ze sobą łączą, a bez nich sukces w sieci jest niemożliwy. Bardzo ważnym elementem jest wizerunek Twojego sklepu. Nie wystarczy tylko sprzedawać produkty. Najpierw klient musi się o nich dowiedzieć. Z tego względu warto prowadzić profile w mediach społecznościowych. To najlepsza platforma do kontaktu z klientem, który jest podstawą każdego biznesu. Tutaj także warto zainwestować w reklamy. Facebook, Google i Instagram – te trzy platformy pomogą Ci zbudować rozpoznawalności i pozycję w sieci, jeśli tylko umiejętnie je wykorzystasz. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.