Możliwość zarabiania pieniędzy przez internet, bez konieczności wychodzenia do pracy, kusi dziś coraz więcej osób. Młodzi ludzie zakładają sobie konta na Facebooku i Instagramie, a następnie zaczynają szukać możliwości jak wykorzystać te dwie ogromne platformy do generowania zysków. Od czego zacząć? Jak budować swoje konto, żeby móc na nim zarabiać?
Reklamowe znaczenie influencerów dla firm
Na początku wato wiedzieć, że pieniądze nie biorą się wyłącznie z pokazywania na Instagramie, Facebooku czy jakichkolwiek innych social mediach swoich ładnych zdjęć czy wartościowych postów. Zyski, jakie można generować w internecie pochodzą zawsze ze sprzedaży czegoś. Mogą to być zarówno produkty, jak i usługi firm. Budując konto na instagramie pod kątem przyszłego na nim zarabiania trzeba zdawać sobie sprawę z tego, że wcześniej czy później będzie trzeba na nim coś sprzedawać, ale polecać. Influencerzy, którzy mają tysiące czy setki tysięcy followersów, są dla firm niezwykle ważni. To oni, używając swojej popularności mogą reklamować coś, co dana firma sprzedaje. Zanim więc zacznie się budować instagram, dobrze jest o tym pamiętać i tworzyć swój wizerunek tak, by firmy, marki, i sklepy internetowe chciały z nami kiedyś współpracować. O pomysłach na budowę konta można poczytać np. tutaj https://shopeneo.network/jak-zarabiac-na-instagramie/ co pozwoli lepiej zorientować się w zasadach rozwijania konta z myślą o zarabianiu na nim.
Jak marki nawiązują kontakt z ludźmi? Instagram i sieci afiliacyjne
Po uzyskaniu większej ilości obserwatorów, którzy aktywnie udzielają się na naszym profilu tzn. komentują, lajkują, oglądają, można zacząć już myśleć o rozpoczęciu współpracy z konkretną marką. Przyjęło się, że są trzy sposoby nawiązywania takiej współpracy. Pierwszy i najszybszy to sieci afiliacyjne, jak np. https://shopeneo.network/ które łączą ze sobą sklepy i instagramowiczów tak, by mogli oni w prosty i łatwy sposób nawiązać relację biznesową. Sklepy oferują w ramach takiej sieci afiliacyjnej możliwość uzyskania prowizji za sprzedaż ich produktów. Właściciel popularnego konta na instagramie musi jedynie pobrać z panelu odpowiedni link np. do produktów takiej firmy czy całej ich kategorii, a potem wspominać o nim na swoim koncie. W momencie gdy jego fani kupią daną rzecz, on otrzymuje za to prowizję. Z tej opcji korzysta dzisiaj najwięcej influencerów zarówno z Instagrama, jak i z innych social mediów.
Drugą opcją nawiązania współpracy, jest samodzielne pisanie maili i zapytań do tych marek, z którymi chciałoby się współpracować i które chcemy promować w zamian za zyski finansowe. Ta droga jest trudniejsza, bo to sam influencer musi znaleźć marek, kontakt do jej odpowiedniego działu i człowieka, który w firmie decyduje o takich wydatkach. Tu warto wiedzieć, że większość dużych brandów korzysta dziś właśnie z sieci afiliacyjnych, dlatego może się okazać, że wiele z nich nawet nam nie odpowie. Trzecią opcją, dla najbardziej wytrwałych, jest czekanie, aż nasz profil dostrzegą działy marketingowe innych firm i same się do nas zgłoszą.