SEO – podstawowe kwestie

SEO – podstawowe kwestie

Wiele branż opiera się na Internecie. Przede wszystkim w kwestii reklamy, dotarcia do potencjalnych odbiorców. Tych funkcji delegowanych do sieci wydaje się być coraz więcej – oprócz prezentacji oferty można zainstalować na stronach funkcje sklepów czy też badania preferencji internautów.

Takie branże jak organizacja wczasów czy nieruchomości – czy to sprzedaż na rynku pierwotnym jak i wtórym domów czy tez mieszkań albo sprzedaż projektów budowlanych w dużej mierze opierają się na dobrych pozycjach w wyszukiwarce Google. W przypadku pewnych branż konkurencja jest bardzo duża i dostanie się do pierwszej dziesiątki wyników wymaga dużo nakładów finansowych, sporo czasu ale przede wszystkim wiedzy.

Prostsze frazy można pokusić się i pozycjonować samemu, jednak z reguły nie są to frazy przynoszące profity.

Warto zapoznać się z podstawowymi kwestiami pozycjonowania. Chociażby żeby umieć rozmawiać z agencjami SEO i móc ocenić ich pracę. Dobrą rzeczą jest wypozycjonowanie na jakąś prosta frazę testowej strony WWW, wówczas najlepiej można zrozumieć czy tez wyczuć mechanizm działania algorytmu Google.

SEO – podstawowe kwestie

Na co zwrócić uwagę jeżeli chcemy wypozycjonować stronę internetową w najpopularniejszej wyszukiwarce na świecie?

  1. Treść. Należy zadbać o oryginalną, niepowtarzalną treść. Algorytm Google nie promuje treści kopiowanych. Dobre teksy poza tym przyciągają czytelników, powodują również polecanie strony poprzez publikowanie linka w sieci ( na forach, własnej stronie, w portalach społecznościowych),
  2. Semantyczność kodu. Strony internetowe koduje się w języku html. Poszczególne elementy kodu przeznaczone są do określonych funkcji. Np.: znacznik „strong” służy do podkreślenia znaczenia określonego fragmentu tekstu – wizualnie nadane jest pogrubienie. Zaleca się używanie właśnie tego znacznika a nie jak kiedyś <b>. Poza tym ważne by używać znaczników nagłówków takich jak h1, h2, h3 itd.
  3. Meta tagi. To bardzo istotny element. Przede wszystkim mata tag „title”, poza tym „description”. Jednak należy pamiętać że algorytm wyszukiwarki Google coraz częściej do opisu strony w wynikach wykorzystuje bezpośrednio treść ze strony. Meta tagu „keywords” w ogóle już się nie uzupełnia.
  4. Znacznik alt dla obrazków. Warto wypełnić ten element kodu.
  5.  Link building. Budowanie linków do pozycjonowanej strony

Dodaj komentarz