Wiele branż opiera się na Internecie. Przede wszystkim w kwestii reklamy, dotarcia do potencjalnych odbiorców. Tych funkcji delegowanych do sieci wydaje się być coraz więcej – oprócz prezentacji oferty można zainstalować na stronach funkcje sklepów czy też badania preferencji internautów.
Takie branże jak organizacja wczasów czy nieruchomości – czy to sprzedaż na rynku pierwotnym jak i wtórym domów czy tez mieszkań albo sprzedaż projektów budowlanych w dużej mierze opierają się na dobrych pozycjach w wyszukiwarce Google. W przypadku pewnych branż konkurencja jest bardzo duża i dostanie się do pierwszej dziesiątki wyników wymaga dużo nakładów finansowych, sporo czasu ale przede wszystkim wiedzy.
Prostsze frazy można pokusić się i pozycjonować samemu, jednak z reguły nie są to frazy przynoszące profity.
Warto zapoznać się z podstawowymi kwestiami pozycjonowania. Chociażby żeby umieć rozmawiać z agencjami SEO i móc ocenić ich pracę. Dobrą rzeczą jest wypozycjonowanie na jakąś prosta frazę testowej strony WWW, wówczas najlepiej można zrozumieć czy tez wyczuć mechanizm działania algorytmu Google.
SEO – podstawowe kwestie
Na co zwrócić uwagę jeżeli chcemy wypozycjonować stronę internetową w najpopularniejszej wyszukiwarce na świecie?
- Treść. Należy zadbać o oryginalną, niepowtarzalną treść. Algorytm Google nie promuje treści kopiowanych. Dobre teksy poza tym przyciągają czytelników, powodują również polecanie strony poprzez publikowanie linka w sieci ( na forach, własnej stronie, w portalach społecznościowych),
- Semantyczność kodu. Strony internetowe koduje się w języku html. Poszczególne elementy kodu przeznaczone są do określonych funkcji. Np.: znacznik „strong” służy do podkreślenia znaczenia określonego fragmentu tekstu – wizualnie nadane jest pogrubienie. Zaleca się używanie właśnie tego znacznika a nie jak kiedyś <b>. Poza tym ważne by używać znaczników nagłówków takich jak h1, h2, h3 itd.
- Meta tagi. To bardzo istotny element. Przede wszystkim mata tag „title”, poza tym „description”. Jednak należy pamiętać że algorytm wyszukiwarki Google coraz częściej do opisu strony w wynikach wykorzystuje bezpośrednio treść ze strony. Meta tagu „keywords” w ogóle już się nie uzupełnia.
- Znacznik alt dla obrazków. Warto wypełnić ten element kodu.
- Link building. Budowanie linków do pozycjonowanej strony