Możliwości na dotarcie do potencjalnego klienta jest wiele. Część sposobów skupia się na reklamowaniu całości firmy, a część na poszczególnych produktach, czy usługach. Do promocji wykorzystywać możemy różne kanały – od tradycyjnych reklam w radiu, czy telewizji, aż po nowocześniejsze, czyli reklamę w sieci. Wydawać by się mogło, że współczesność oznacza konieczność reklamowania się za pośrednictwem mediów społecznościowych. Owszem, jest to obecnie skuteczny i szybki sposób na dotarcie do klientów. Warto jednak pamiętać również i o bezpośredniej promocji.
Bezpośrednią promocją są wszelkiego rodzaju eventy, czy okazyjne promocje przyciągające wiele osób. Ale nie tylko – to również wykorzystywanie przez firmę listów, telefonów, czy poczty elektronicznej. Osobiste spotkania z przyszłymi klientami są ważne z dwóch powodów. Po pierwsze: mamy szansę na pokazanie się jako firma/marka. Po drugie: możemy wpłynąć na decyzję zakupową konsumenta.
Jak skutecznie wpłynąć na decyzję zakupową konsumenta?
Aby przekonać konsumenta do oferowanych przez siebie produktów lub usług warto do działań promocyjnych wprowadzić gadżety reklamowe z logo firmy. Wbrew pozorom jest to dalej skuteczna forma reklamy, która z jednej strony nie kosztuje aż tak dużo, a z drugiej tworzy pozytywne skojarzenia z firmą/marką.
Wręczając nawet niewielką rzecz dla klienta, sprawiasz mu przyjemność i tworzysz jednocześnie w jego podświadomości pozytywne odczucia. Wynika to z tego, że większość z nas lubi otrzymywać bez okazji prezenty. A otrzymanie go od kogoś, z kim niezbyt wiele nas łączy, sprawia podwójną przyjemność i przywraca wiarę w dobrych ludzi.
Wręczony upominek zadziała na Twoją korzyść, ponieważ przedmiot będzie przypominał o tej sytuacji, a więc i Twojej firmie. Co więcej, zbuduje w podświadomości obdarowanego pewnego rodzaju chęć odwdzięczenia się na przyjemność. W jaki sposób? Praktyka pokazuje, że obdarowany klient dokona zakupy z Twojego sklepu, przyczyniając się do zysku. Kierowany dobrymi chęciami może również wystawić Ci pozytywną opinię w sieci, albo polecić produkty z Twojego sklepu znajomym.
Czy gadżety reklamowe muszą być drogie i wyszukane?
Wbrew pozorom gadżety reklamowe z logiem Twojej firmy/marki wcale nie muszą być wyszukane. Wystarczy, że będą ładne, dobrej jakości, a przy tym użyteczne. Z tego powodu najczęstszy wybór pada na praktyczne akcesoria biurowe (tj. karteczki samoprzylepne, notesy, długopisy, czy smycze na klucze).
Wybór gadżetu jest sprawą indywidualną, warto jednak zadbać o to, aby choć trochę był tematycznie związany z Twoją działalnością. Jeśli więc prowadzisz sprzedaż kosmetyków, czy odzieży, warto zainwestować w firmowe pomadki albo materiałowe i ekologiczne torby.