Komunikacja z klientami przez SMS – co robić, aby była skuteczna?

Komunikacja z klientami przez SMS – co robić, aby była skuteczna?

Komunikacja SMS-owa z klientami, przeprowadzana na przykład przy pomocy takich nowoczesnych platform, jak https://mprofi.pl/, cieszy się obecnie popularnością w firmach o różnej wielości, działających w bardzo różnorodnych branżach. Powodów jest wiele – choćby fakt, że jest to metoda bardzo szybka i wygodna zarówno dla nadawców, jak i odbiorców.

Trzeba jednak zwrócić uwagę na to, że komunikacja komunikacji nierówna. Wiele zależy od strategii, wykorzystywanych narzędzi, podejścia, jakości tworzonych treści i nie tylko. W takim razie, jak skutecznie komunikować się z klientami poprzez SMS? Co zrobić, żeby ułatwić sobie życie, a przy tym zwiększyć efektywność prowadzonych działań? Tłumaczymy!

Warto przejść z rozwiązań ręcznych na automatyzację

Automatyzacja wysyłki wiadomości marketingowych czy komunikatów to ważny krok dla każdej rozwijającej się firmy. W pewnym momencie, wraz z pozyskiwaniem kolejnych klientów, wysyłanie wiadomości ręcznie wymagałby po prostu zbyt dużo czasu i energii.

Żeby zapewnić brak poślizgów w dostarczaniu informacji (i ulżyć pracownikom, przez co będą mogli skupić się na innych sprawach), warto skorzystać ze wspomnianych we wstępie platform, najlepiej w połączeniu z odpowiednimi narzędziami do integracji.

Dzięki temu nie tylko można wysłać wielu osobom tę samą wiadomość w określonym czasie, ale też zapewnić, że bez każdorazowego programowania wysyłki automatycznie przesyłane będą np. powiadomienia o wysyłce zamówienia lub jego zwrocie.

Co ważne, żeby skonfigurować warunki, po spełnieniu których zostanie automatycznie wysłany dany SMS (bądź np. coś zostanie zrobione z treścią odebranej wiadomości), nie trzeba umieć programować czy ogółem mieć szczególnej wiedzy i umiejętności z zakresu technologii komunikacyjnej. Oznacza to, że skorzystanie z tego typu rozwiązań jest w zasięgu niemal każdej firmy, w tym tych przedsiębiorstw, które nie mają środków na zatrudnienie informatyków.

Jak pisać SMS-y do klientów?

SMS-y mają swoją specyfikę, przede wszystkim pod względem długości. To nie jest odpowiednia metoda do przekazywania bardzo długich i złożonych komunikatów (aczkolwiek nic nie stoi na przeszkodzie, aby podać w wiadomości skrótową informację i link do strony, na której można dowiedzieć się więcej o danej sprawie).

Dlatego też podczas ich pisania trzeba maksymalnie ograniczyć zbędne słowa i frazy, dbając przy tym, aby zdania nie utraciły swojego sensu, a więc żeby można było bez problemu zrozumieć, o co właściwie chodzi.

Platformy SMS posiadają rozbudowane, a przy tym proste w użyciu kreatory wiadomości, które pozwolą stworzyć odpowiedniego SMS-a w zaledwie kilka chwil. Można segmentować odbiorców i eksperymentować z treścią komunikatów, tak, aby dopasować je do specyfiki danej grupy – zawsze jednak trzeba pamiętać o zachowaniu profesjonalizmu. Możliwości są więc bardzo szerokie i tak naprawdę tylko od firmy zależy, w jaki sposób je wykorzysta. Branża odgrywa tu dużą rolę. Inne zastosowanie mogą mieć SMS-y w e-commerce,a inne chociażby w branży turystycznej czy zdrowotnej.

Dodaj komentarz