Obecna technologia pozwala nam na kontakt z osobami, które pochodzą z różnych stron świata. Niezwykle przyczyniły się do tego portale społecznościowe. Najpopularniejszym obecnie serwisem społecznościowym jest Facebook, z którego każdego dnia korzystają miliony osób. Czyni go to świetnym narzędziem marketingowym, które można wykorzystać do zdobywania nowych klientów. W jaki sposób skutecznie reklamować swoją firmę na Facebooku?
Własna strona firmowa to podstawa
Wiele biznesów posiada własną stronę na Facebooku. Samo założenie strony jednak nic nie da. Jeżeli chcemy przy jej pomocy docierać do nowych odbiorców, to należy właściwie ją zagospodarować. W mediach społecznościowych bardzo skuteczne jest wykorzystanie content marketingu. Po polsku nazywany jest marketingiem treści i polega na dostarczaniu odbiorcom wartościowych materiałów. Można do nich zaliczyć treści edukacyjne, ale również rozrywkowe. W zasadzie sprawdzi się każda tematyka, która będzie angażowała obserwujących. Z tego względu na własną stronę warto dodawać posty wysokiej jakości. Należy również budować relację z odbiorcami, aby stali się oni zaangażowanymi fanami. Przypomina to efekt kuli śnieżnej. Wartościowe wpisy są często udostępniane, przez co mogą trafić do dużej grupy ludzi. Nie każdy jednak ma czas, aby własnoręcznie zajmować się prowadzeniem profilu. Na popularności zyskują usługi, takie jak obsługa Facebooka, które wykonywane są przez zewnętrzne firmy.
Jak wykorzystać płatne reklamy na Facebooku?
Konto firmowe na Facebooku daje również możliwość tworzenia płatnych reklam. Taka forma reklamy jest niezwykle atrakcyjna, gdyż istnieje wiele możliwości konfiguracji. Ze swoimi reklamami możemy trafiać do lokalnej społeczności albo osób zainteresowanych danym tematem. Co więcej, koszt takiej reklamy jest znacznie niższy niż na przykład reklama w telewizji. Sprawia to, że docieranie do nowych klientów jest możliwe nawet z ograniczonym budżetem. Facebook daje również możliwość monitorowania skuteczności reklam, dzięki narzędziu Facebook Pixel. W ten sposób można optymalizować kampanie i wybierać najskuteczniejsze kreacje reklamowe.
Inne metody promocji
To jednak nie koniec, bo Facebook daje również inne możliwości. Jedną z nich jest prowadzenie własnej grupy na tym portalu. Tworząc stronę firmową mamy także możliwość utworzenia grupy, która będzie powiązana z naszą stroną. Taka grupa może skupiać fanów naszej marki, ale możemy również stworzyć grupę tematyczną, która przyciągnie wiele osób. Przykładowo prowadząc sklep z akcesoriami dla fotografów, możemy stworzyć grupę o tematyce robienia zdjęć. Dzięki temu jesteśmy w stanie za darmo reklamować w niej nasz biznes. Co więcej, takie społeczności potrafią mieć nawet kilkadziesiąt tysięcy członków, więc rozwinięta grupa może naprawdę przełożyć się na dużo większe dochody.