Umiejętna reklama jest kluczem do osiągnięcia wysokich wyników sprzedażowych w firmie. Niestety ze stworzeniem działającej reklamy ma problem wielu przedsiębiorców. Wielu nie wie też, w jakich miejscach powinno się reklamować. Co zrobić, aby zdobyć klientów w sieci? Gdzie zamieszczać ogłoszenia? I jak takie reklamy powinny wyglądać?
Płatne kampanie reklamowe
To najlepszy sposób na błyskawiczną promocję firmy. Płatną reklamę możemy ustawić w wyszukiwarce, na serwisach powiązanych tematycznie, a także na Youtube czy w mediach społecznościowych. Ważne jest jednak, aby dobrze poznać swoją grupę docelową i to do niej dobrać miejsce, w którym będziemy umieszczać reklamy. Lepiej sprawdzą się dwa miejsca niż korzystanie z wszystkich możliwości jednocześnie.
Drugim krokiem jest odpowiednie przygotowanie kampanii. Ważny jest tekst oferty, nawiązanie w nim do problemów i potrzeb odbiorców. Wskaż im również korzyści, które uzyskają, gdy zdecydują się na korzystanie z Twojej usługi czy kupno Twojego produktu. Wejdź w ich buty i zastanów się, jakie mogą mieć motywację do zakupu.
Profil w mediach społecznościowych
Uwielbiamy social media. Spędzamy w nich mnóstwo czasu, scrolując, czytając czy pisząc ze znajomymi. To idealne miejsce na pokazanie się swoim potencjalnym klientom. Stwórz ciekawy profil i publikuj na nim wartościowe posty. Zaczepiaj użytkowników, zadawaj pytania, organizuj konkursy. Zbierz wokół swojej marki społeczność, która nie tylko będzie lajkować, ale także promować Twoją firmę i kupować od Ciebie produkty.
Własna strona internetowa
Powinna się ona znaleźć na pierwszym miejscu w całym zestawieniu. To Twoje miejsce w sieci, w którym możesz pokazać, jaką marką jesteś, jakie wartości wyznajesz i dlaczego robisz to, co robisz. W odróżnieniu od mediów społecznościowych możesz tutaj publikować praktycznie wszystko to, co Ci się podoba. Jednak, aby Twoja witryna była widoczna dla odbiorców, musisz ją w jakiś sposób wypromować. Możesz to zrobić na kilka sposobów.
Uruchom kampanię Google Ads na swoje najciekawsze posty lub strony ofertowe. Możesz również linki do wpisów blogowych umieszczać w postach w mediach społecznościowych. Przydadzą Ci się także wpisy gościnne na zewnętrznych serwisach, a także uczestnictwo w niezależnych dyskusjach na forach internetowych. Pamiętaj, że Twoja strona powinna być również pozycjonowana. Dzięki temu teksty blogowe czy podstrony ofertowe będą wyświetlać się na górze wyników, przyciągać klientów i zbierać wartościowe dla Ciebie leady.