Twój biznes będzie rozkręcał się powoli

Twój biznes będzie rozkręcał się powoli

Błędem popełnianym przez masę młodych lub nowych na rynku przedsiębiorców jest oczekiwanie ogromnych dochodów i zainteresowania ze strony klientów już na drugi dzień po otwarciu. Tymczasem klienci nie będą do nas walić drzwiami i oknami, jeśli nie pokażemy im, że jesteśmy warci zaufanie. A na takie zaufanie musimy pracować niejednokrotnie latami, co może zniechęcić wielu biznesmenów.

Daj sobie tyle czasu, ile potrzebujesz
Tak naprawdę to, ile zajmie Ci zdobywanie serc klientów, jest w dużej mierze uzależnione od tego, jaką działalność prowadzisz. Im mniej uniwersalne produkty czy usługi prowadzisz, tym dłużej może zając Ci wyrobienie sobie stabilnej pozycji na rynku, czyli takie, w której cały czas pojawiają się nowi klienci. Dużą rolę odgrywa również sposób, w jaki się reklamujesz. Sporo branż może polegać na marketingu szeptanym, ale nie we wszystkich się sprawdzi. Im bardziej uniwersalne usługi oferujemy, tym większa szansa, że zostaniemy poleceni komuś z rodziny lub znajomych zadowolonego klienta. Taka sytuacja praktycznie się nie zadzieje, jeśli pracujemy w bardzo specyficznej branży.

Zawsze stawiaj na jakość
Pamiętaj, że każdy klient jest ważny. Zwłaszcza na początku działalności jakość jest dla Ciebie znacznie ważniejsza, niż ilość obsłużonych klientów. Za każdym razem musisz działać tak, żeby konsument miał motyw i powód, żeby do Ciebie wrócić. Oznacza to, że nie możesz ignorować jednego klienta na rzecz pozyskania nowego. Staraj się nie zapędzać w szukaniu ofert w internecie czy reklamowaniu się na swoim osiedlu, jeśli dotychczas klienci dawali Ci do zrozumienia, że poświęcasz im za mało czasu albo że twoja praca została wykonana niestarannie. Nikt nie lubi mierzyć się z krytyką, ale biznes zależy od zadowolonych klientów, a nie ogólnej ich ilości.

Bądź otwarty na ewentualne zmiany
Nieustępliwość jest niesamowicie ważna, ale czasami zmiana potrafi wyjść nam na dobre. Jeśli czujesz, że twój początkowy profil znajomości nie cieszy się taką popularnością, na jaką liczyłeś, a zależy Ci głównie na dochodzie, nie bój się przebranżowić, zwłaszcza jeśli masz już rozeznanie w rynku. Pamiętaj, tylko żeby nie robić niczego wbrew sobie i na szkodę klientów. Za każdym razem, gdy zdecydujesz się na przebranżowienie, musisz liczyć się z tym, że ponownie sporo czasu zajmie Ci wyrobienie sobie stabilnej pozycji na rynku. Nie oznacza to jednak, że będzie tak ciężko jak na początku, bo część stałych klientów na pewno z Tobą zostanie i będzie napędzała twoją początkową sprzedaż.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.