Webinary jako forma marketingu

Webinary jako forma marketingu

Jeszcze kilkanaście lat temu nasze myślenie na temat marketingu i promowania biznesu ograniczało się do irytujących zazwyczaj reklam w telewizji, billboardów widocznych na ścianach budynku, czy ulotek rozdawanych na ulicy. Dziś jednak świadomość na ten temat jest o wiele większa niż wiele lat temu, dzięki, czemu ludzie znajdują coraz skuteczniejsze formy promowania. Niektóre z nich są powszechne i oczywiste, takie jak reklamy w wyszukiwarkach, czy kampanie w mediach społecznościowych, niektóre z nich są nietuzinkowe i wciąż nowe jak np. Webinar Marketing.

Czym jest webinar?

Przed przejściem do dość nowego zjawiska Webinar Marketingu, warto jednak upewnić się, czym jest dany webinar i czym się on charakteryzuje. Krótko mówiąc, jest to krótka lekcja, prowadzona w zupełności online. Spotkania tego typu organizowane przez specjalistów mają głównie charakter edukacyjny i mają za zadanie w wyczerpujący sposób wyjaśnić dany, poruszany w lekcji temat. Co istotne, nie są to lekcje, które są jedynie nagrywane i wrzucane do sieci, gdyż odbywają się one w czasie rzeczywistym, czyli w zupełności na żywo, przez co prelegent ma okazję nawiązać kontakt ze swoimi widzami, np. za pomocą czatu. Pod koniec takiego spotkania uczestnicy mają zazwyczaj okazję, właśnie poprzez czat zadać pytania prowadzącemu. Webinar zazwyczaj jest darmowy, będący jednorazową akcją edukacyjną, a może też być wstępem, zachęcającym do dołączenia do płatnych kursów. Pomysłów jest tak naprawdę wiele.

W jaki sposób webinar może pomóc w marketingu?

Wydawać, by się mogło, że wyłącznym celem takiej lekcji jest wyłącznie edukacja i doinformowanie nieznających tematu użytkowników. Od jakiegoś czasu jednak webinary wykorzystywane są przez firmy w celu promowania swojej marki, zwiększania świadomości wśród odbiorców i przyciągnięcia nowych klientów. Ogólnodostępne wystąpienie prelegenta może, jak wiadomo obejrzeć potencjalny klient, który podczas utwierdzi się w przekonaniu, że warto obcować z daną firmą. Dobrze poprowadzony webinar może zrobić wrażenie na odbiorcy, dzięki, czemu przekonany będzie, że ma do czynienia z profesjonalistami. Jest to więc kapitalna forma kampanii wizerunkowej, a w dodatku najczęściej nic nie kosztuje, istnieje bowiem wiele darmowych narzędzi do streamu, takich jak, chociażby Facebook. Chcąc jednak spróbować takiego rozwiązania, trzeba się uprzednio dobrze przygotować i przede wszystkim zarysować ogólny plan takiego spotkania wraz z najważniejszymi tematami, jakie powinny być poruszone.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.