Reklama w social mediach.

Reklama w social mediach.

Dziś bardzo wiele osób korzysta z social mediów, takich jak Facebook, Snapchat, Instagram, TikTok. To świetne narzędzia, które naprawdę ułatwiają nam codzienne życie. W jaki sposób? Szukając dobrego mechanika wrzucasz post na spotted twojego miasta. Chcąc pokazać znajomym, co robisz w danym momencie wysyłasz do wybranych osób zdjęcie lub film na Snapchacie. Na Instagramie zakładasz profil swojej firmy, gdzie pokazujesz swoje działania, ich efekty i procesy im towarzyszące, zadajesz obserwującym pytania, dajesz im tą samą możliwość – tak tworzysz relację z klientem. Na TikToku za pomocą krótkich filmów pokazujesz to, co chcesz – swoje życie od kuchni, zabawne historie, porady i ciekawostki.

Potęga social mediów niezwykle pomocna w marketingu?

Poza komunikowaniem z rodziną, znajomymi i wybranymi grupami społecznymi, do czego w większości stworzone zostały media społecznościowe, można na nich zarabiać i skutecznie się promować. Można bez wątpienia pokusić się o stwierdzenie, że obecnie jest to najlepsze narzędzie pomagające dotrzeć do potencjalnego klienta. Wystarczy stworzyć dobrą reklamę, wybrać grupę docelową i działać!

Jak promować się w social mediach?

Podstawową czynnością, którą musisz podjąć, aby osiągnąć sukces jest zbudowanie relacji z klientem. Pomyśl, że planujesz zakup używanego auta. Masz do wyboru dwa świetne miejsca, w których możesz dokonać zakupu, jednak jedno z nich ma jeden plus. Komis prowadzi twój dobry znajomy, którego zawsze darzyłeś zaufaniem. Bingo! Właśnie o to chodzi w budowaniu relacji – pozwól sobie zaufać.

Zaufanie możesz budować za pomocą social mediów w bardzo prosty sposób. Kiedy twoja firma już ma swój profil na Facebooku lub Instagramie, postaraj się regularnie dodawać tam wartościowe treści. Jeżeli twoje posty zawierają grafikę (a powinny, bo ta przykuwa uwagę – często decyduje, czy ktoś zainteresuje się treścią zawartą w tekście) to postaraj się, aby każda z tych grafik była do siebie podobna, tj. zachowana w tej samej kolorystyce, pisana tą samą czcionką, w tym samym stylu. Ten trik pozwoli ci sprawić, że osoba przeglądająca posty już kontem oka rozpozna, że następny został dodany przez ciebie. Wcześniej wspomniana regularność jest tutaj nie mniej ważna – możesz pojawiać się na tablicy codziennie, co 3 dni lub raz w tygodniu, ale koniecznie systematycznie! Czemu? Wyobraź sobie, że jesteś swoim obserwującym i śledzisz swój profil od dłuższego czasu, więc przyzwyczaiłeś się do postów co 3 dni. Przypominasz sobie, że dawno nie widziałeś swoich treści, więc postanawiasz odwiedzić profil. Szybko orientujesz się, że od dwóch tygodni nie został dodany żaden nowy post. Odbiorca może pomyśleć, że zaprzestałeś działalności, lub, co gorsza, zaniedbujesz ją. Nie możesz na to pozwolić!

Jeśli masz już swoje grono odbiorców – czyli społeczność, postaraj się o zbudowanie z nimi głębszej relacji. Dodaj na Facebooku post, w którym napiszesz, że prosisz o pytania i sugestie dotyczące dalszej działalności, które odbiorcy mogą umieścić w komentarzach. W ten sposób obserwujący poczuje, że jest dla ciebie ważny i jego zdanie ma wpływ na rozwój twojej marki. To świetny sposób nie tylko na zbudowanie relacji, ale też na zdobycie nowych pomysłów lub wyeliminowanie ewentualnych błędów. Jako osoba tworząca treści musisz pamiętać, że nawet zła opinia to nadal opinia, może nawet warta więcej niż ta zachwalająca. Dlaczego? Dlatego, że pokazuje, co robisz źle i dzięki temu możesz przestać to powielać.

Poza dodawaniem tego typu postów na Facebooku, podobną opcję oferuje Isntagram. Tam, w relacji możesz wstawić okienko do zadawania pytań i odpowiadać na każde z osobna, co da możliwość szybkiego i wygodnego zdobycia informacji odbiorcy, a tobie – jeszcze większy komfort porozumiewania się z klientem.

Prowadzenie kont firmowych wydaje ci się czasochłonne i trudne?

Żaden problem! Dziś bardzo wiele osób zleca prowadzenie konta swojej firmy osobom, które się na tym znają. Możesz dodać ogłoszenie na portalu internetowym, w którym opiszesz, czego oczekujesz, a z pewnością zgłosi się wiele chętnych, dla których będzie to świetne zajęcie, które można wykonywać z dowolnego miejsca w dowolnym czasie. Do dzieła!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.