Nowinki ze świata pozycjonowania stron

Wartościowe treści w sieci

Postanowiliśmy poinformować Was o zmianach, jakie zaobserwowaliśmy w ostatnim miesiącu jeśli chodzi o pozycjonowanie. A wydarzyło się naprawdę sporo. Począwszy bowiem od poważnych zmian w Google, poprzez najróżniejsze drobne zmiany algorytmów a kończąc na plotkach i także tym jak może wyglądać przyszłość SEO. Oto piątka najbardziej istotnych rzeczy, o których każdy pozycjoner powinien wiedzieć.

1.      Panda Update – aktualizacja dawno zapowiadana przez Google, weszła w końcu w życie, a wszyscy pozycjonerzy, szczególnie nasi rodacy, zadrżeli z przerażenia. Google opracowało podobno i wcieliło w życie skrypt, który ma masowo usuwać niewartościowe strony. Do takich zalicza się na przykład spam, oraz zduplikowany content. Podobno ma wylecieć z wyszukiwarki nawet blisko 12 % Internetu. Na razie wprowadzony jedynie w Stanach Zjednoczonych, ale już masy speszonych pozycjonerów płaczą i skamlą nad rzekomo utratą setek stron z polskiej wersji wyszukiwarki. Warto zadać jednak pytanie do samych autorów. Jaka jest tolerancja błędu i szansa na to, że nasza wartościowa strona internetowa nie oberwie? No i drugie pytanie – co z katalogami stron?

2.      Bing ściąga od Google – ciekawa informacja pojawiła się ostatnio w świecie internetowym. Ukazało się bowiem oficjalne oświadczenie wyszukiwarki Google w stronę jej obecnie największego konkurenta czyli Microsoftu. O co chodzi? Według G. Bing analizuje wyniki wyszukiwania w ich wyszukiwarce i na ich podstawie poprawia własne wyniki tak aby te były bardziej szczegółowe i wiarygodne. Co ciekawe, Microsoft nie zaprzecza.

3.      Google Blocker – widać, że największa na świecie wyszukiwarka  internetowa nie śpi i ciągle wydaje nowe uaktualnienia. O taktyce Google nie będziemy się wypowiadać, jednak powiemy o ich ciekawym narzędziu, które zostało wydane w ostatnim czasie. Na oficjalnym blogu G. możemy poczytać oświadczenie o wstawieniu nowej funkcji, która polega na możliwości filtrowania wyników przez samych użytkowników. W skrócie, teraz, kiedy nie chcemy oglądać strony internetowej w wynikach (np. jest ona spamem, bądź nie ma wartości merytorycznej nas interesującej) mamy możliwość zablokowania jej a tym samym nie będzie ona już dalej się wyświetlać nam w wynikach wyszukiwarki.

4.      JC Penney kupują linki – panowie z New York Times po raz kolejny pokazali, że internet i technologie internetowe także mogą być niezłym tematem na sensację, zwłaszcza w dzisiejszych czasach. W ostatnim czasie przyłapali właściciela jednego z największych sklepów internetowych na kupowaniu linków. Działania takie jak wiemy są według wyszukiwarki Google niezgodne z etyką naturalnego pozycjonowania stron. Jak zareaguje na to wyszukiwarka? Jeśli zgodnie ze swoimi zasadami i strona JC Penney otrzymałaby bana w wynikach wyszukiwania, to sam sklep internetowy straciłby na tym wręcz bilionowe zyski.

5.      Społeczność słowem kluczowym SEO – Fenomen facebooka niewątpliwie wciągnął wszystkich i zainspirował. Skuteczność z jaką ten portal stał się ogromnym konkurentem dla samego Google i dorównał tej stronie popularnością zaciekawiła wszystkich sceptyków zasad działania społeczności. Obecnie właśnie za pomocą facebooka wiele stron postanawia zdobywać nowych klientów. Jak to wszystko się rozwinie? Zobaczymy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.