6 najważniejszych kwestii przygotowania newslettera

6 najważniejszych kwestii przygotowania newslettera

Posiadanie e-mailowej bazy klientów, to dla wielu firm najważniejsze źródło dochodu. Dzięki narzędziom e-mail marketingowym mogą oni dotrzeć do tysięcy osób ponosząc przy tym wręcz symboliczne koszty. Ważne jednak, aby taką listą adresową zarządzać w odpowiedni sposób. W artykule tym poznasz najważniejsze zasady tworzenia i wysyłania newslettera.

1. Stwórz newsletter tematyczny

Budowanie listy adresowej, mój drogi czytelniku, należy zacząć od dokładnego zaplanowania tematyki swojego newslettera. Twoje wiadomości nie powinny być pisane o wszystkim, bo wtedy szybko utracisz swoich czytelników. Dużo korzystniej jest zawęzić tematykę tylko do jednego zagadnienia.

Oczywiście może to być lista adresowa, która regularnie będzie otrzymywała nowości ofertowe. Zastanów się jednak, czy nie korzystniej będzie stworzyć newsletter powiązany z zainteresowaniami osób odwiedzających Twoje serwisy, a tylko delikatnie przemycać w nich swoje oferty.

Zamiast wysyłać cotygodniowe nowości ze sklepu odzieżowego, możesz rozważyć pisanie o modzie ogólnie. Wtedy jako przykład jakiegoś nowego trendu możesz przemycić ofertę jakiegoś ubrania ze sklepu.

2. Pomyśl, jak często będziesz wysyłać newsletter

Częstotliwość wysyłania wiadomości jest bardzo istotna przy budowaniu listy adresowej. Jeśli wiadomości będą wysyłane zbyt często możesz zrazić do siebie wiele osób, które nie są w stanie przyswoić takiej ilości informacji. Z drugiej jednak strony należy pamiętać, że wysyłając wiadomości zbyt rzadko możemy nie zbudować z potencjalnym klientem relacji wystarczającej na skłonienie go do zakupu.

Częstotliwość koniecznie trzeba dostosować do grupy docelowej i tematyki jaką poruszamy. Trudno codziennie pisać newsy z tematyki ogrodnictwa, natomiast newsletter plotkarski nie może być wysyłany raz na kwartał.

Czasami warto spytać swoich subskrybentów (jeśli mamy już jakąś grupę zapisanych osób) jak często chcieliby otrzymywać od nas wiadomości.

3. Newsletter od strony technicznej

Do rozsyłania newslettera można korzystać z wielu narzędzi. Jednak najlepszym, najprostszym i chyba najtańszym sposobem jest użycie narzędzi e-mail marketingowych takich jak FreeBot, ImpleBot, FUMP, Pername.pl, GetResponse.

Każde z tych narzędzi ma swoje wady i zalety, a wybór odpowiedniego należy głownie uzależnić od swoich oczekiwań względem oferowanych funkcji.

4. Szablon dla newslettera

Po określeniu tematyki, częstotliwości i wybraniu odpowiedniego narzędzia e-mail marketingowego możemy przejść do wizualnego zaplanowania treści naszego newslettera. Jeśli nie masz wygórowanych wymagań stanowczo wystarczy Ci kreowanie wiadomości w formacie txt. Jeśli jednak chcesz zrobić wrażenie na swoich subskrybentach musisz rozważyć zlecenie zaprojektowania profesjonalnego szablonu wiadomości w formacie HTML.

Dzięki wykorzystaniu technologii HTML uzyskasz możliwość wstawiania do treści grafiki, a dzięki zastosowaniu styli tekst będzie przyjemny do czytania.

5. Zastanów się, jak pozyskasz subskrybentów

Dla wielu osób budujących listy adresowe, ten krok jest tym najtrudniejszym. Jeśli prowadzisz sklep internetowy możesz rozważyć zamieszczenie w nim specjalnego formularza rejestracyjnego i wtedy promując sklep jednocześnie promujesz swój newsletter. Jeśli jednak nie posiadasz mocno odwiedzanego serwisu, lub dopiero zaczynasz swoją przygodę z biznesem internetowym musisz zaplanować, w jaki sposób pozyskasz subskrybentów na swoją listę.

W wielu przypadkach nieodzownym będzie stworzenie specjalnej strony sqeeze page, której zadaniem będzie zbieranie zapisów na naszą listę i dopiero wtedy promowanie jej w sieci.

Metod promocji jest bardzo wiele i nie da się przytoczyć ich wszystkich w tym artykule. Ponadto dla każdej niszy, w każdej branży inna metoda może okazać się „tą skuteczniejszą”. Należy próbować różnych źródeł generowania ruchu, aby odnaleźć do najlepsze dla naszego przypadku.

6. Działaj i obserwuj

Gdy zaczniesz już publikować swój własny newsletter to koniecznie obserwuj statystyki. Dzięki nim dowiesz się jakie informacje cieszą się największym zainteresowaniem, a z jakich tematów należałoby zrezygnować. Subskrybenci na pewno będą zadowoleni z faktu, że publikujesz dla nich tylko te najwartościowsze (z ich punktu widzenia) informacje.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.