Czy reklama na facebooku to duży koszt?

Czy reklama na facebooku to duży koszt?

Na to pytanie nie da się jednoznacznie odpowiedzieć, ponieważ koszt reklamy uzależniony jest od wielu czynników tj.

– rynek do którego kierujemy reklamę,
– CTR (współczynnik kliknięć w reklamę, którą stworzyliśmy),
– ilość reklamodawców do tej samej grupy docelowej,
– kwota budżetu jaką dysponujemy,

Z moich doświadczeń wynika, że reklama nawet na bardzo obleganym rynku będzie tania jeśli będzie dobrze stworzona (będzie chętnie klikana).

Zobacz na poniższą grafikę dotyczącą 3 kampanii z ostatnich dni – kwoty za kliknięcie z prawej strony są to kwoty do bardzo dobrze stargetowanej grupy (którą udało się wyeksportować dzięki GetFace), z lewej strony bardziej ogólna grupa, która nie była tak chętna do kliknięć jak ta wcześniejsza.

Drugim i najważniejszym powodem dlaczego jedna była tańsza od drugiej była sama forma reklamy i to jak technicznie ją ustawiłem (tekst, grafika, wezwanie do akcji).

Ile wydawać na reklamę na Facebooku?

Kolejną rzeczą o którą pytacie jest to od jakiego budżetu zacząć reklamę. Otóż mam na to odpowiedź, która w 100% Cię zadowoli.

Od jak najniższego!

Jeśli jeszcze nie reklamowałeś się na Facebooku to możesz skorzystać z kuponu, który będzie Cię kosztował 15zł a po jego aktywacji będziesz miał na reklamę 150zł czyli 10 razy więcej niż zapłaciłeś.

Kupon ten jest do wykorzystania na pierwsze działania biznesowe na Facebooku.

Taki kupon nabędziesz na allegro po wpisaniu w wyszukiwarkę allegro hasła „facebook kupon”.

Jak już aktywujesz kupon to zaczynaj od budżetu 20-40zł i patrz na efekty.

Jeśli reklama jest chętnie klikana to nic nie rób, jeśli kiepsko i drogo Cię kosztuje to zmodyfikuj ją i znowu obserwuj.

PS. Pamiętaj o targetowaniu reklamy. Musisz wybrać jak najdokładniejszą grupę docelową. Dobrą grupą mogą być fani konkurencyjnych stron na Facebooku. Aby kierować stricte do nich reklamę możesz użyć GetFace do wyeksportowania ich do pliku, który następnie wgrasz do systemu reklamowego Facebooka.

Dodaj komentarz