SEO – do czego tak naprawdę zależy cena usługi?

SEO – do czego tak naprawdę zależy cena usługi?

Poprzedni rok nie był lekkim dla fachowców z branży SEO. Wszystkie aktualizacje w postaci nowych algorytmów Google mocno wpłynęły na strategie w tej branży. W obliczu tych zmian pojawiły się informacje odnoszące się do SEO, które niejednokrotnie leżą bardzo daleko od prawdy. Co zatem mówi się o SEO? Które mity powinieneś puścić w niepamięć w nowym 2015 roku?

Czy SEO to jakieś czary? Oczywiście, że nie! Większość naszych działań jest zbudowana na bazie algorytmów, a algorytmy to nie czysta magia, a matematyka. Wszystko da się policzyć i zbadać. Możemy testować różne strategie i przewidywać ich skutki. Gdyby było inaczej, pozostałaby nam jedynie wiara w słuszność naszych działań, bez możliwości przewidzenia faktycznych rezultatów. Wtedy SEO straciłoby jakikolwiek sens. Klient chce wiedzieć, a nie wierzyć, że będzie lepiej.

Czy SEO jest tanią usługą? Po raz kolejny – oczywiście, że nie! SEO to nie tylko usługa, którą wykonujemy. To również nieustanne szkolenie się, poznawanie nowych rozwiązań, trzymanie ręki na pulsie w temacie wszelkich aktualizacji. Opłata za SEO to nie tylko opłata za usługę, ale również za wiedzę. SEO jest na tyle skomplikowane i wymagające, że usługa ta zaoferowana w niskiej cenie prawdopodobnie nie będzie cechowała się wysoką jakością.

Ile zapłacisz za audyt strony? Podobnie jak usługi SEO, audyt nie jest tanią sprawą. Nie można go wykonać w dwa, trzy dni za pomocą dwóch, trzech narzędzi. To skomplikowane analizy, które mogą trwać niezwykle długo i aby były poprawnie wykonane potrzeba ogromnej wiedzy i specjalnych narzędzi. Usługa ta więc nie może być tania. Tani, niedokładny audyt może twojej stronie bardziej zaszkodzić niż pomóc.

Czy same treści wystarczą? Nie i jeszcze raz nie. Owszem są one niezwykle ważna, ale co przyjdzie ci ze wspaniałej treści, do której nikt nie dotrze. Musisz zadbać o dobre zaplecze wiarygodnych linków. Pamiętaj, nie wszystkie linki są złe. Wystarczy popracować nad tym, aby sieć linków na twojej stronie była oparta o mocne i rzetelne witryny.

Czy SEO umarło? Po raz ostatni – nie! Jest tak samo aktualne i potrzebne teraz, jak i kilka lat temu. Oczywiście możesz z niego nie korzystać, ale czy na pewno chcesz podjąć to ryzyko? Organiczne wyszukiwanie jest wciąż jednym z najważniejszych elementów. Pomijając działania SEO ryzykujesz wypadnięcie z rankingu albo przynajmniej znaczną utratę pozycji.

Jeśli zatem ktoś będzie cię pytała jak to działa i dlaczego, postaraj się sprostować błędne informacje, w których posiadanie wszedł twój rozmówca. SEO żyje i ma się dobrze. Jest logicznym, matematycznym działaniem, które wymaga ogromu pracy i wielkich pokładów wiedzy. Jest to inwestycja, która z pewnością zwraca się z nawiązką.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.