Czym się kierować przy wyborze agencji marketingowej?

Czym się kierować przy wyborze agencji marketingowej?

Ze względu na to, że marketing internetowy okazuje się być skuteczniejszy od tradycyjnych form, coraz więcej firm decyduje się na rozpoczęcie współpracy z agencjami reklamowymi, nastawionymi przede wszystkim na kampanie witryn www oraz budowanie świadomości marki w kontekście globalnej sieci. Jako, że same agencje coraz większy nacisk kładą na promocję interaktywną, możliwe jest obecnie przebieranie w ofertach, dopasowanych bezpośrednio do oczekiwań i potrzeb nawet najbardziej wymagających klientów. Okazuje się jednak, że nadmiar ofert może wprowadzić chaos i sprawić, że wyjątkowo trudno będzie wybrać konkretne przedsiębiorstwo, warto wiedzieć na co zwracać uwagę selekcjonując firmy reklamowe. Bardzo często niezbędne jest wspięcie się na wyżyny własnej kreatywności, ponieważ ciągle niewiele jest firm nastawionych przede wszystkim na dobro klienta i własny rozwój.

Oczywiście wina może leżeć po stronie samych zainteresowanych, ponieważ bardzo często zależy im na doświadczonej agencji, która jednocześnie prowadziłaby swoje kampanie skutecznie, szybko i za półdarmo co oczywiście nie idzie ze sobą w parze. Chcąc więc zaoszczędzić na marketingu internetowym efektywność osiągana jest kosztem jakości, co najczęściej zamiast pomagać szkodzi. Klienci są bowiem doskonale zorientowani i wiedzą, kiedy przedsiębiorca ciął koszty, a kiedy zainwestował, żeby pokazać się z jak najlepszej strony. Jeżeli jesteśmy doświadczonymi przedsiębiorcami, którzy funkcjonują w branży od wielu lat, być może konieczne będzie jedynie odświeżenie wizerunku marki, co nie musi pociągać za sobą ogromnych nakładów finansowych. Problem może się jednak pojawić kiedy jesteśmy na początku swojej drogi, zwłaszcza, że przebicie się przez ścianę silnej konkurencji może okazać się wyjątkowo skomplikowanym i niewdzięcznym przedsięwzięciem. Tego typu wyzwanie powinno być podejmowane wyłącznie przez solidne agencje, takich jednak nie jest wcale tak wiele, jak mogłoby się wydawać. Jeżeli wydaje się nam, że dobra firma zajmująca się marketingiem jest przede wszystkim kreatywna, możemy się bardzo mylić, przede wszystkim dlatego, że od pomysłu do realizacji jest bardzo długa droga. Nawet najlepszy pomysł nie przejdzie weryfikacji, kiedy firma nie będzie posiadała odpowiedniego zaplecza technologicznego oraz narzędzi potrzebnych do ożywienia koncepcji. Świadomość potrzeb klienta, wiedza na temat funkcjonowania globalnej Sieci, a także umiejętne dostosowywanie się do warunków pracy jest bardzo często znacznie ważniejsze od dobrych pomysłów. Nie oznacza to oczywiście, że kreatywność nie jest ważna.

To, czy kampania się sprawdzi i będzie efektywna jest zależne od dobrze opracowanej strategii, niemniej jest to tylko niewielka część układanki. Solidna agencja reklamowa dba o swoich klientów, dlatego z całą pewnością nie będzie mydlić im oczu oferując przysłowiowe „gruszki na wierzbie”. Jeżeli ktoś próbuje wmówić nam, że pozycjonowanie naszej strony będzie banalnie proste, a wyniki pojawią się za trzy dni, możemy zacząć się poważnie zastanawiać. Zespół specjalistów powinien racjonalnie oceniać szanse konkretnych kampanii, realizując przy tym cele klientów, a nie własne. Reklama ma być przede wszystkim efektywna a nie efektowna, choć dobrze, kiedy oba elementy idą ze sobą w parze. Jeżeli wybrany przez nas zespół dobrze charakteryzuje reklamowane przez nas produkty, podkreśla ich atuty i dobrze wie co zrobić, żeby wyróżniały się na tle konkurencji, możemy spać spokojnie i pozwolić mu działać. Bardzo często skuteczne działania marketingowe wymagają czasu i odpowiednich środków, dlatego przyda się nam odrobina cierpliwości i zaufania. Jeżeli nie jesteśmy pewni czy wybrana przez nas agencja jest warta współpracy dobrze zwrócić uwagę na posiadane przez nią referencje. Zadowoleni klienci chętnie zachwalają wybrane przez siebie firmy, możemy się więc spodziewać, że na stronie internetowej konkretnej agencji interaktywnej, tak jak ma to miejsce w przypadku Design Pro – http://www.design-pro.com.pl/, pojawi się rozległe portfolio oraz informacje na temat firm, z którymi miała okazję współpracować. Pozyskiwanie pozytywnych opinii leży zresztą w interesie samej agencji, można się więc spodziewać, że sama chętnie będzie się dzielić informacjami na swój temat. Projekty zrealizowane z sukcesem są zresztą reklamą samą w sobie, intuicyjnie można zatem ocenić czy dany zespół pracuje dla swoich klientów, czy też nie. Nie mniej ważne jest także samo doświadczenie, ponieważ im agencja dłużej działa, tym lepiej o niej świadczy.

Doświadczenie nie jest oczywiście tylko i wyłącznie świadectwem zaufania, jakim obdarzają ją klienci, ale także zgromadzona przez cały czas wiedza. Szeroki zakres usług, a przede wszystkim ich kompleksowość, pozwala na obracanie się jednocześnie na kilku poziomach projektowych, jednak to w głównej mierze obeznanie w temacie pozwala na lepsze poruszanie się w przestrzeni Internetu, co ma oczywiście niebagatelne znaczenie w kontekście pozytywnych ocen podejmowanych przedsięwzięć. Jest to szczególnie ważne w przypadku skomplikowanych projektów, z którymi początkujące zespoły mogą sobie najzwyczajniej w świecie nie dać rady. Wiadomo, że takie agencje nie powinny być na starcie skreślane, muszą mieć w końcu szansę na to, żeby się rozwijać, może się przy okazji okazać, że w rzeczywistości mamy do czynienia z wyjątkowo dynamicznymi specjalistami, znającymi się na rzeczy. Wszystko zależy tak naprawdę od naszych potrzeb i oczekiwań, a także indywidualnej oceny wydawanej w trakcie rozmowy czy ustalania szczegółów kampanii.

Dodaj komentarz