Zabawa w pozycjonowanie stron

Zabawa w pozycjonowanie stron

Reklamowanie stron internetowych to temat skomplikowany i pracochłonny. W prawidłowym wydaniu pozycjonowanie stron internetowych polega na optymalizacji tekstów, zdobywaniu linków do naszej strony oraz na ciągłej analizie i dostosowywaniu działań. Praca to żmudna, ale zdecydowanie warta zachodu.

Pierwszym najrozsądniejszym pomysłem jest praca nad słowami kluczowymi (keywords), na które będziemy się pozycjonować. Podstawowy zestaw słów nie powinien być większy, niż 20-30. Wtedy łatwiej nam będzie nad nimi zapanować. Pamiętajmy, że jeśli przyłożymy się do procesu wyboru słów kluczowych – sukces w marketingu internetowym osiągniemy łatwiej i w krótszym czasie.

W momencie, gdy lista słów kluczowych jest już ustalona – zaczynamy “zabawę” z pozycjonowaniem. Prostym i niegrogim pomysłem na początek jest prowadzenie własnego bloga (w moim przypadku był to blog e-commerce). Jest to miejsce, w którym możemy dużo eksperymentować, a dane i doświadczenia z tym związane okazują się bardzo często niezwykle cenną bronią na naszą konkurencję.

Z upływem czasu dojdziemy do wniosku, że serwisów tego typu mogłoby byc więcej – zaczynamy zatem konstruować tzw. zaplecze, czyli zbiór powiązanych ze soba serwisów, których celem jest wypromowanie strony najważniejszej. Budowa wartościowego zaplecza nie jest łatwe, ale w perspektywie czasu – bardzo się opłaca. Pokreślamy, że zaplecze powinno byc przede wszystkim wartościowe – inaczej użytkownicy, a potem Google nie będą interesowały się stronami wspierającymi, a to oznaczać będzie utratę mocy zaplecza.

Serwisy należące do zaplecza trzeba wykorzystywać możliwie optymalnie, dbając o właściwą reputację każdej strony, “podlinkowywanie” wewnętrzne i zewnętrzne, ciekawą treść etc. Przemyślane działania sprawią, że miejsca naszych stron w wyszukiwarce Google będą coraz wyższe.

Na końcu takich działań zawsze będzie większa liczba użytkowników trafiających na nasze strony www, a w konsekwencji więcej Klientów i powodzenie naszej firmy. Pamiętajmy, że sam ruch nie jest sukcesem naszego serwisu. Widz w tym, aby potrafić osiągać cele, konwersje.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.