Reklama tradycyjna czy internetowa?

Reklama tradycyjna czy internetowa?

Reklama to narzędzie, które pozwala wyeksponować dany produkt, poprawić wizerunek firmy czy zwiększyć zyski. Dziś, większość przedsiębiorców decyduje się na profesjonalną agencję reklamową, bo to sposób na szybkie efekty. Nie wszyscy jednak chcą inwestować w profesjonalną reklamą, dlatego decydują się na indywidualne działania promocyjne. Zanim jednak przystąpi się do tego typu zadań, warto odpowiedzieć sobie na pytanie – na jakim typie reklamy należy się skoncentrować: tradycyjnej czy nowoczesnej, internetowej? I najważniejsze, która jest bardziej skuteczna? A może warto połączyć jedną i drugą?

Jaki produkt chcesz zareklamować?

Odpowiedź na to pytanie stanowi klucz do rozwiązania zagadki. Inaczej prezentuje się usługi firmy, jeszcze inaczej promuje sklep czy jakiś konkretny produkt. Należy zwrócić uwagę na grupę docelową, bo to też wpływa na wybór reklamy. Inaczej trafia się do osób starszych, jeszcze inaczej do młodzieży czy dzieci. Ważne jest też to, czy chcemy się reklamować lokalnie, tylko w miejscu zamieszkania czy też marzymy o większym zasięgu naszych usług. Nawet jeśli zdecydujemy się na reklamowanie bez usług agencji, warto wyliczyć, jaką kwotę pieniędzy można przeznaczyć na promocję i reklamę. Te wszystkie czynniki są niezwykle istotne, by przygotować właściwą strategię działań reklamowych. To konieczne działanie, by trafić do odpowiednich osób.

Reklama tradycyjna, czyli…

Co kryje się pod pojęciem reklamy tradycyjnej? To wszystkie te działania, które znamy z naszych doświadczeń jako klientów i konsumentów. Począwszy od marketingu szeptanego, poprzez drukowanie ulotek, plakatów, aż na odzieży reklamowej kończąc. To ostatnie jest coraz bardziej popularne, a koszulki czy czapeczki z logo czy nazwą firmy sprawiają, że klient interesuje się danym produktem. Reklama tradycyjna trafia do większej grupy docelowej, co może stanowić pewien plus. Tego typu działania wymagają jednak nakładów środków finansowych, dlatego należy zastanowić się, jaką formę promocji wybrać. Jeśli chcemy, by nowopowstała restauracja przyciągała klientów, warto zainwestować w reklamę tradycyjną. Ulotki rozdawane przechodniom, balony dla dzieci z nazwą jadłodajni, zachęta w postaci serwowanych przekąsek i oczywiście marketing szeptany. Sposobów jest mnóstwo.

Reklama w Internecie.

Internet jest niezwykle skuteczny, jeśli chodzi o reklamę. Jeśli chcemy trafić do młodzieży, to powinniśmy korzystać przede wszystkim z tego źródła. Dobrym sposobem jest reklama w social mediach, między innymi na Instagramie czy Facebook’u. Młody człowiek jest stałym użytkownikiem tych mediów społecznościowych. Celebryci słyną z tego, że zarabiają właśnie na reklamach w swoich mediach społecznościowych. Nie musimy być znani, by promować jakiś produkt czy firmę. Innym sposobem jest pozycjonowanie stron. Na czym to polega? Twoja firma czy usługi będą znajdowały się na wysokiej pozycji, w przypadku gdy ktoś wpisze w wyszukiwarce produkt przez Ciebie sprzedawany lub usługę przez Ciebie wykonywaną. Bycie na pierwszej stronie wyszukiwania sprawi, że klient trafi właśnie na Twoją ofertę i z niej skorzysta. Można również stworzyć konto na YouTube i nagrywać filmiki promujące daną rzecz czy usługę. Sposobów na reklamę w Internecie jest dużo, wskazane przeze mnie to te najbardziej popularne i nie wymagające zbyt wiele pracy czy nakładów finansowych.

Dobry produkt obroni się sam. To prawda stara jak świat. Warto jednak skoncentrować się na reklamie, by podwoić zyski i cieszyć się zainteresowaniem klientów. Promocja potrzebna jest szczególnie na początku działalności, kiedy nasza usługa czy produkt wchodzi na rynek. Konkurencja w biznesie jest bardzo duża, nawet na lokalnym rynku. Jeśli już znajdziemy nabywców swoich usług, można zminimalizować działania marketingowe, ale rezygnować z reklamy nie należy. Nie bez powodu mówi się, że jest ona dźwignią handlu. Warto jednak wyposażyć się w niezbędne narzędzia i wiedzę, co sprawi, że skuteczna reklama nie będzie miała przed nami żadnych tajemnic.

Dodaj komentarz