Jak wykorzystuje się emaile do marketingu?

Jak wykorzystuje się emaile do marketingu?

Email marketing – to dostawa informacji o twoich produktach i usługach do grupy docelowej poprzez pocztę elektroniczną. Listy z reklamą mogą dostawać aktualni klienci firmy, jaki i jej klienci potencjalni. Najlepszy wynik email marketingu otrzymasz, kiedy jest on częścią kampanii SEO razem z innymi rodzajami reklamy internetowej. Email marketing trzeba odróżniać od spamu. W ramach email marketingu listy informacyjne trafiają do użytkowników, od których otrzymałeś na to zgodę. Tak, więc twoją reklamę mailową otrzymują zainteresowani nią konsumenci.

Email marketing pomaga:

wzmocnić stosunki z aktualnymi klientami i przyciągnąć nowych;
zachęcać klientów do ponownych zakupów;
zwiększyć informację konsumentów o towarach, usługach i firmie;
formować i podtrzymywać korzystny obraz marki.

Wynik

Wzrost lojalności twoich klientów i zwiększenie okresu czasu współpracy z klientem.
Przyśpieszenie transakcji na skutek tego, że użytkownik może od razu dokonać docelowego działania tj.: zamówić, kupić, ściągnąć korzystając z przesłanego linku.

Rodzaje wysyłek:

1. Zawiadomienie – to list za pomocą, którego informujesz klientów o nowych towarach i usługach i zapraszasz do zapoznania się z nimi. Taka wysyłka jest prowadzona pod kątem zwiększenia sprzedaży. Zawiera krótki opis twojej propozycji i odwoływanie do strony internetowej, gdzie można załatwić formalnie zamówienie.

2. Newsletter – to listy, przesyłane regularnie zawierające informacje, formalne porady fachowe, wypowiedzi specjalistów, nowości z rynku i tak dalej. Taka wysyłka pozwala umocnić lojalność klientów i zwiększyć ich informację o marce, o twoich produktach i usługach.

Należy jednak łączyć obie formy wysyłki, aby otrzymać maksymalny efekt.  Na każde 3-4 edycje newslettera może pojawić się nie więcej niż jedno zawiadomienie. Daj klientom jak najwięcej pożytecznej informacji, a będą ci wdzięczni.

Email marketing – co robimy

1.Wyznaczymy cel i budujemy strukturę listu informacyjnego

Wybieramy jeden z zaproponowanych powyżej celów. Wyznaczymy rubryki, która będą zawarte w listach email.

2. Wyznaczymy, częstotliwość wysyłki

Nowe wydanie newslettera powinno się wysyłać nie częściej niż raz na dwa tygodnie, a powiadomienia – nie częściej niż raz w miesiącu. Specyfika twojej firmy może podyktować inną częstotliwość wysyłki listów, lecz ważnie jest by nie była nadmierna, ponieważ można otrzymać odwrotny efekt w postaci odpływu audytorium.

3. Przygotujemy treść widomości

Treść listów informacyjnych powinna być nowa, ciekawa, poznawcza, unikalna – to żywotnie ważne warunki dla udanego email marketingu. Włączając do wydania zbyt wiele rubryk i zbyt długie teksty, ryzykujesz utratę czytelników. Zamiast tego lepiej przedstawić kilka jasnych anonsów i dać użytkownikowi możliwość przeczytania pełnego materiału na twojej stronie internetowej.

4. Testujemy wysyłkę

Jak będzie wyglądał twój list po otwarciu? Czy będą otwierały się wszystkie linki i fotografie? Czy przyciągnie uwagę tematyką? Wykorzystujemy funkcjonalności systemów e-mail marketingu, aby przesłać wersję twojego listu do ograniczonej ilości adresatów i zebrać informacje o powstałych błędach.

5. Wysyłamy listy

Aby twoje listy bezproblemowo dostarczyć do adresatów, wykorzystujemy specjalistyczne serwery email marketingu.

6. Analizujemy wyniki

Aby rozsyłanie było efektywne, należy pracować w dwóch kierunkach:

Regularnie filtrować bazę, usuwając nieaktualne adresy.
Stale poprawiać, jakość tekstów. Filtrować najaktualniejsze tematy, przeglądając statystykę po wysyłce i zbierając opinie odbiorców.

Żeby twoje listy nie wywoływały u użytkowników negatywnego odbioru w stosunku do marki, należy umożliwić im rezygnację z otrzymywania przesyłek. Jeśli zlekceważy się tę funkcjonalność, klienci samodzielnie przeniosą twoją korespondencję do spamu. To nie tylko obniży ich lojalność, ale całkowicie zerwie kanał łączności z tym klientem.

Dodaj komentarz