Email marketing – to dostawa informacji o twoich produktach i usługach do grupy docelowej poprzez pocztę elektroniczną. Listy z reklamą mogą dostawać aktualni klienci firmy, jaki i jej klienci potencjalni. Najlepszy wynik email marketingu otrzymasz, kiedy jest on częścią kampanii SEO razem z innymi rodzajami reklamy internetowej. Email marketing trzeba odróżniać od spamu. W ramach email marketingu listy informacyjne trafiają do użytkowników, od których otrzymałeś na to zgodę. Tak, więc twoją reklamę mailową otrzymują zainteresowani nią konsumenci.
Email marketing pomaga:
wzmocnić stosunki z aktualnymi klientami i przyciągnąć nowych;
zachęcać klientów do ponownych zakupów;
zwiększyć informację konsumentów o towarach, usługach i firmie;
formować i podtrzymywać korzystny obraz marki.
Wynik
Wzrost lojalności twoich klientów i zwiększenie okresu czasu współpracy z klientem.
Przyśpieszenie transakcji na skutek tego, że użytkownik może od razu dokonać docelowego działania tj.: zamówić, kupić, ściągnąć korzystając z przesłanego linku.
Rodzaje wysyłek:
1. Zawiadomienie – to list za pomocą, którego informujesz klientów o nowych towarach i usługach i zapraszasz do zapoznania się z nimi. Taka wysyłka jest prowadzona pod kątem zwiększenia sprzedaży. Zawiera krótki opis twojej propozycji i odwoływanie do strony internetowej, gdzie można załatwić formalnie zamówienie.
2. Newsletter – to listy, przesyłane regularnie zawierające informacje, formalne porady fachowe, wypowiedzi specjalistów, nowości z rynku i tak dalej. Taka wysyłka pozwala umocnić lojalność klientów i zwiększyć ich informację o marce, o twoich produktach i usługach.
Należy jednak łączyć obie formy wysyłki, aby otrzymać maksymalny efekt. Na każde 3-4 edycje newslettera może pojawić się nie więcej niż jedno zawiadomienie. Daj klientom jak najwięcej pożytecznej informacji, a będą ci wdzięczni.
Email marketing – co robimy
1.Wyznaczymy cel i budujemy strukturę listu informacyjnego
Wybieramy jeden z zaproponowanych powyżej celów. Wyznaczymy rubryki, która będą zawarte w listach email.
2. Wyznaczymy, częstotliwość wysyłki
Nowe wydanie newslettera powinno się wysyłać nie częściej niż raz na dwa tygodnie, a powiadomienia – nie częściej niż raz w miesiącu. Specyfika twojej firmy może podyktować inną częstotliwość wysyłki listów, lecz ważnie jest by nie była nadmierna, ponieważ można otrzymać odwrotny efekt w postaci odpływu audytorium.
3. Przygotujemy treść widomości
Treść listów informacyjnych powinna być nowa, ciekawa, poznawcza, unikalna – to żywotnie ważne warunki dla udanego email marketingu. Włączając do wydania zbyt wiele rubryk i zbyt długie teksty, ryzykujesz utratę czytelników. Zamiast tego lepiej przedstawić kilka jasnych anonsów i dać użytkownikowi możliwość przeczytania pełnego materiału na twojej stronie internetowej.
4. Testujemy wysyłkę
Jak będzie wyglądał twój list po otwarciu? Czy będą otwierały się wszystkie linki i fotografie? Czy przyciągnie uwagę tematyką? Wykorzystujemy funkcjonalności systemów e-mail marketingu, aby przesłać wersję twojego listu do ograniczonej ilości adresatów i zebrać informacje o powstałych błędach.
5. Wysyłamy listy
Aby twoje listy bezproblemowo dostarczyć do adresatów, wykorzystujemy specjalistyczne serwery email marketingu.
6. Analizujemy wyniki
Aby rozsyłanie było efektywne, należy pracować w dwóch kierunkach:
Regularnie filtrować bazę, usuwając nieaktualne adresy.
Stale poprawiać, jakość tekstów. Filtrować najaktualniejsze tematy, przeglądając statystykę po wysyłce i zbierając opinie odbiorców.
Żeby twoje listy nie wywoływały u użytkowników negatywnego odbioru w stosunku do marki, należy umożliwić im rezygnację z otrzymywania przesyłek. Jeśli zlekceważy się tę funkcjonalność, klienci samodzielnie przeniosą twoją korespondencję do spamu. To nie tylko obniży ich lojalność, ale całkowicie zerwie kanał łączności z tym klientem.