Co może być w tym aż tak trudnego? Najtrudniejsza w tym wszystkim jest umiejętność działania w ‘ciemno’. Ale jak to? Nie wiesz co robisz? Otóż nie do końca. Zaczynamy pracować nad swoją witryną, dopieszczamy ją, zgłaszamy do katalogu i … ? No właśnie, tutaj zaczyna się czas oczekiwania. Google indeksuje strony co pewien czas, dodaje je do wyników wyświetlania również po pewnym czasie. Jest to czas naszego działania w ciemno! Ale ale, nie tak szybko. Nie zmarnujmy tego czasu! Jest to idealny czas by już rozpocząć reklamę naszej strony. Mamy pełno portali społecznościowych, multum for, już od teraz możemy rozpocząć uzupełnianie naszej strony treściami wartościowymi i unikalnymi. Dlaczego jest to arcyważne? Strony dające od siebie zostają wyżej wypozycjonowane. Oferują unikalne treści. Tekst który właśnie piszę nie będzie tekstem wartościowym, mimo tego że jest unikalny. No ale dlaczego? Dobry tekst spełniający przyjęte normy SEO CopyWriting zawiera w sobie odpowiednią dawkę słów kluczowych pod którymi pozycjonowana jest nasza witryna. Posiada również odpowiednie przekierowania prowadzące do treści wewnątrz strony. Tego w tym tekście nie zaznacie. Jednak każdy tekst spełnia pewne normy, przyciąga użytkowników którzy generują unikalny ruch na stronie internetowej. To właśnie dzięki unikalnym odwiedzinom, współczynniku odrzuceń oraz średniego czasu spędzonego na witrynie zależy nasza pozycja. Im współczynniki osiągają bardziej przeciw proporcjonalne współczynniki tym jesteśmy bardziej ‘wartościowi’. Teraz nasuwa nam się pytanie, czy artykuły nam starczą?
Na pewno nie! Artykuły to tylko część składowa całego procesu pozycjonowania.Aby skutecznie wypozycjonować naszą stronę potrzebujemy rozpocząć pracę od:
– Przeprowadzenia pełnego audytu strony
– Analizy słabych i mocnych punktów strony internetowej
– Zgłoszenia strony internetowej
– Przeprowadzenia kampanii reklamowej
Brzmi bardzo prosto, jednak takie proste już nie jest. Samo w sobie pozycjonowanie to okres czasu w którym musimy udowodnić użytkownikom że prowadzimy serwis sumiennie. To właśnie dzięki nim będzie on wspinał się coraz wyżej w przeglądarce, a finalnie pozwoli nam również zarobić. Zdziwiony słowem zarobić? Nie chciałbyś otrzymywać wynagrodzenia za swoją prace? Ja oczywiście. Na czym możemy zarobić? Otóż to … na reklamie!
Każde kliknięcie przez użytkownika w reklamę to pieniądz dla właściciela portalu. Właśnie w taki sposób można zrefundować sobie koszta utrzymania domeny i serwera. Drogi użytkowniku, klikając w reklamę na portalach pomagasz właścicielowi! Ciebie to nic nie kosztuje, dajesz mu pieniądz za darmo.
No dobrze, ale przechodząc dalej. Sporządziłem listę w której wymieniłem etapy składające się w 90% na poprawne pozycjonowanie strony internetowej.
Pełen audyt strony:
– analiza testowa strony internetowej – dokument
– analiza użyteczności strony internetowej, eliminacja słabych punktów strony
– analiza i dobór słów kluczowych
– zgodność serwisu ze standardami W3C
– waga poszczególnych podstron serwisu
– informację o ilości zindeksowanych podstronach w serwisie Google
– link popilarity serwisu
– zbadamy zgodność serwisu ze standardami wyszukiwarek
– porównanie Państwa strony z serwisami konkurencji – analiza SWOT
– przedstawienie raportów słów kluczowych, używanych na stronach konkurencji
– sprawdzenie poprawności i funkcjonalności w najpopularniejszych przeglądarkach internetowych
– sprawdzenie czasu wyświetlania strony w najpopularniejszych przeglądarkach internetowych
Kampania linków sponsorowanych AdWords:
– Utworzenie kampanii reklamowej
– Dobór odpowiednich słów kluczowych
– Stworzenie boksów reklamowych
– Stała opieka nad przebiegiem kampanii
– Monitorowanie ruchu i konwersji
– Optymalizacja stron docelowych
– Optymalizacja kampanii oraz budżetu
SEO CopyWriting:
– Tworzenie unikalnych, specjalnie spreparowanych tekstów na stronę internetową, dzięki odpowiedniej proporcji słów kluczowych oraz zagnieżdżonych linków w tekście przeglądarka uznaje Twoją stronę za cenne źródło informacji.
Zaawansowana analiza strony internetowej:
– Podpięcie wszystkich podstron witryny internetowej pod statystykę
– Generacja raportów okresowych
– Analiza ruchu zewnętrznego oraz wewnętrznego
– Sprawdzanie skuteczności położenia elementów na stronie internetowej
– Wyznaczanie najczęstszej drogi odwiedzin
– Spis oraz wartość zapytań zadawanych wewnętrznej wyszukiwarce portalu