Social media w dzisiejszych czasach to nie tylko pokazywanie swojego życia znajomym. Media społecznościowe mają potężną moc i dzięki nim można osiągnąć wiele celów i sukcesów. Dobrze prowadzone konta osiągają ogromne zasięgi, które pozwalają docierać do nowych klientów, nawiązywać ciekawe współprace bądź po prostu pokazują życie nasze firmy. Jeżeli jesteś przedsiębiorcą i nie masz profilu firmy w social mediach to prawdopodobnie ucieka ci przez palce wiele pieniędzy.
Jak skutecznie prowadzić social media?
Aktualnie największy udział w rynku mediów społecznościowych ma Facebook i Instagram. Jeżeli prowadzisz własną działalność to są to podstawowe portale gdzie powinieneś założyć konto swojej firmy. Na początku ważna jest nazwa i logo. Nazwą powinna być nazwa twojej firmy ewentualnie twoje imię i nazwisko. Zdjęciem profilowym może być siedziba twojej firmy, albo jeżeli masz to logo tak żeby klienci od razu mogli cię identyfikować. Teraz ważna jest promocja i treść. Na Facebooku dodawaj regularnie posty o swoich pracach, pokazuj jak wygląda twoja firma od “kuchni”, przedstawiaj innym swoją ofertę. Dzięki temu będziesz budował relacje z klientami, a do tego więcej ludzi będzie znało ofertę twojej firmy. Możesz też płatnie promować swoje posty co jest bardzo dobrym sposobem na dotarcie do nowych klientów. Musisz jednak znać tutaj swoją grupę docelową, ponieważ im lepiej wskażesz target tym więcej ludzi zainteresuje się ofertą twojej firmy. Instagram to również bardzo ważne medium społecznościowe. Tyle, że tutaj dodaje się głównie zdjęcia. Możesz pokazywać swoje produkty czy pracę od zaplecza. Pamiętaj, aby zdjęcia były estetyczne i dobrej jakości, w końcu to twoja wizytówka. Na Instagramie pamiętaj też, aby dodawać hasztagi związane z danym zdjęciem. Dzięki temu będą docierać do ciebie ludzie, którzy interesują się właśnie danymi hasztagami. Konto na Facebooku i Instagramie możesz połączyć w jedno dzięki czemu reklama będzie pojawiać się na obu tych portalach.
Gdzie jeszcze założyć konto?
Mediów społecznościowych jest ogromna ilość i czasem nie sposób się we wszystkich połapać. W zależności od branży i profilu firmy, którą masz możesz pokusić się jeszcze o inne konta. Do wyboru masz chociażby tik toka, który aktualnie jest bardzo popularny. Dodaje się tam krótkie filmiki z głosem grupa docelowa to jednak głównie ludzie przed 18 rokiem życia. Jest jeszcze Twitter niezbyt popularny w Polsce do pisania krótkich wiadomości, Snapchat który wysyła zdjęcie na parę sekund, ale ta platforma powoli odchodzi już w zapomnienie. Jest jeszcze kilkanaście innych, ale są to już portale niszowe.