Rodzaje stawek za promocję strony internetowej

Rodzaje stawek za promocję strony internetowej

SEO (Search Engine Optimization, Search Engine Optimization) to kompleksowy rozwój i promocja strony internetowej w celu osiągnięcia pierwszych pozycji w wynikach wyszukiwarek (SERP) dla wybranych zapytań w celu zwiększenia ruchu i dalszego generowania przychodów.

Poniżej wymienimy główne rodzaje stawek za pozycjonowanie strony internetowej:

Stała płatność

Agencja i klient przed zawarciem umowy ustalają, ile kosztuje promocja serwisu . Jest to stała kwota, którą klient zapłaci kontrahentowi co miesiąc, niezależnie od wyników.

Awans według pozycji

W ramach tej taryfy prace nad promocją serwisu rozpoczynają się od ukształtowania rdzenia semantycznego. Pozycjoner tworzy listę zapytań wyszukiwania, które odpowiadają tematowi strony internetowej. To na podstawie tych wyszukiwań witryna będzie promowana w wynikach wyszukiwania Google czy Yahoo. Klient może wybrać dla niego priorytetowe żądania, tak aby nacisk działań SEO na stronie internetowej pokrywał się z celami biznesowymi. Klient płaci abonament za pracę oraz premię za wyniki.

SEO według ruchu

Podobnie jak w poprzedniej wersji, na początku projektu pozycjoner tworzy rzeczywisty rdzeń semantyczny. Jednak premię płaci się tutaj nie za pozycje witryny pod konkretne zapytania, ale za wzrost ruchu docelowego – odwiedzin użytkowników zainteresowanych zakupem lub usługami.

Płać za ukierunkowane działania

Ten formularz stawki zakłada premię za konwersję lub akcję poprzedzającą konwersję: wypełnienie formularza kontaktami, naciśnięcie przycisku połączenia, dodanie pozycji do koszyka i tak dalej. Najlepiej, jeśli witryna zbiera dokładne statystyki dotyczące etapów realizacji zamówienia.

Porównanie – CEO i reklama kontekstowa

Możesz pozycjonować witryny w internecie w celu zwiększenia ruchu do strony na różne sposoby, na przykład za pomocą kontekstowej reklamy w mediach lub sieci społecznościowych, działań PR, marketingu społecznościowego. Wybór metody promocji uzależniony jest od rodzaju projektu, celów i budżetu właściciela. Ale SEO jest słusznie uważane za podstawę promocji.

Tradycyjnie optymalizacja pod kątem wyszukiwarek jest najbardziej niezawodną i obiecującą metodą. Ponieważ w trakcie pracy strona jest kompleksowo rozwijana i ulepszana. Jeśli Twoja witryna zajmuje wysokie miejsce w rankingu popularnego słowa kluczowego, nowi użytkownicy będą do niej stale przychodzić. Jak pokazuje praktyka, najbardziej konwertuje ruch organiczny. A inwestycja na pewno się opłaci.

Porównajmy SEO do jego głównego konkurenta – reklamy kontekstowej (PPC)

SEO PPC
Wynik jest opóźniony w czasie + Natychmiastowy wynik
+ Wielkość przyciąganego ruchu nie zależy od budżetu Płatność za przejście
Poprawki w pracy wymagają czasu + Możliwość szybkiego wprowadzania zmian w kampanii reklamowej
+ Efekt długoterminowy, ruch organiczny nadal płynie nawet po zakończeniu prac Po zatrzymaniu kampanii reklamowej przepływ klientów zatrzymuje się
+ Naturalny wzrost listy zapytań bez zwiększania budżetu na promocję ze względu na zdarzenia w tekstach – Powiększenie listy zapytań, na które przyciągany jest ruch, zwiększa koszty
Brak gwarancji stabilności pozycji na zapytaniach + Stałe pozycje

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.