<h1></h1>
Instagram to dziś nie tylko galeria naprawdę ładnych zdjęć, ale także doskonały sposób na pokazanie swojej marki masowemu odbiory. To szczególnie dobre rozwiązanie dla sprzedawców i producentów, bo pozwala nam pokazać nasze produkty w sposób atrakcyjny, a co najważniejsze, jest to zupełnie darmowy sposób na rozreklamowanie naszej działalności.
<h2>Wykorzystaj Instagrama jako nowe narzędzie promocji</h2>
Być może masz opory przed spróbowaniem swoich sił na Instagramie, bo kojarzy Ci się on głównie ze zdjęciami młodych twórców i twórczyń internetowych, ale w rzeczywistości jest to bardzo przydatne narzędzie. Kiedy zaczniesz korzystać z niego mądrze, szybko zauważysz, jak znacząco wpływa on na odbiór twojej firmy i oferowanych przez Ciebie produktów.
<h3>Szybka komunikacja z klientem</h3>
Żeby nasze działania reklamowe przyniosły efekty, muszą iść z duchem czasu. Instagram to szybki i znany sposób na komunikowanie się ze sklepem, dlatego coraz więcej młodych ludzi decyduje się na ten kanał, zamiast dzwonienia albo pisania maila. Do tego jest to mało formalny sposób, dzięki czemu nasz potencjalny klient może poczuć się swobodniej i zadawać nawet z pozoru głupie pytania, czego mógłby się wstydzić podczas rozmowy przez telefon.
<h3>Pokaż klientom swoje produkty z najlepszej strony</h3>
Na naszym profilu powinny znaleźć się przede wszystkim wykonane przez nas zdjęcia naszych produktów albo przedmiotów znajdujących się w naszym sklepie. Bardzo ważna jest tu kompozycja. Każda fotografia powinna być estetyczna, utrzymana w konkretnej palecie barw i wpisywać się w całość naszego profilu. Najlepiej w ogóle nie używaj filtrów, wszystkie zdjęcia rób w tym samym miejscu, o ile to możliwe i przy takim samym świetle, żeby do siebie pasowały.
<h3>Używaj hasztagów pod postami</h3>
Hasztagi pozwalają Cię odnaleźć. To na ich umiejętnym wykorzystaniu powinna opierać się twoje reklama. Szacuje się, że dla algorytmu najbardziej widoczne są te posty, które mają ich od dziewięciu do piętnastu. Za ich pomocą użytkownicy Instagrama mogą wyszukać twój post, a wraz z nim odkryć twoją firmę.
<h2>Profil na Instagramie nie jest katalogiem</h2>
Jeśli chcesz, żeby profil na Instagramie wyglądał atrakcyjnie, nie może przypominać katalogu w sklepie online. Twoje zdjęcia mają się wyróżniać i przyciągać wzrok. Zrezygnuj z białego tła, postaw na kolory, które są przyjemne do odbiorcy. Twoje posty mają krzyczeć do każdej osoby, która się na nie natknie, że dane produkty zmienią ich życie. Jeśli zamiast tego postawisz przekleić na swój profil zdjęcia prosto ze sklepu internetowego, to zrobisz na odbiorcy raczej negatywne wrażenie, a do tego nie wyróżnisz się na tle konkurencji.