Siła reklamy telewizyjnej

Siła reklamy telewizyjnej

Reklama telewizyjna jest najpopularniejszą formą marketingu posiadającą największą siłę oddziaływania na potencjalnych konsumentów. Sytuacja ta spowodowana jest szerokim zasięgiem tego medium, ale przede wszystkim siłą jej oddziaływania. Skąd bierze się tak wielka moc reklamy? Spot telewizyjny pozwala na pełne zaprezentowanie cech produktu i jego zastosowania i wspaniale go charakteryzuje.

Reklama telewizyjna łączy w sobie obraz, dźwięk i ruch, które wspaniale ze sobą współpracują oddziaływując na wszystkie zmysły widza. Te właśnie cechy pozwalają reklamie w TV wysunąć się na przód w rankingu skuteczności. Reklam potrafi wywołać nawet najsilniejsze emocje od radości, do wzruszenia i złości. Istnieje mnóstwo technik za pomocą których wzmacnia się działania reklamy. Sceptycy nazywają zjawisko manipulacji reklamą.

Do tego typu działań zalicza się między innymi reklamę podprogową. Jest to ukryta klatka, która pojawia się na ułamek sekundy na ekranie. Człowiek nie jest w stanie jej zobaczyć, jednak trafia ona do świadomości bez wiedzy widza. O zjawisku głośno jest już od ponad 40 lat. Ukryta reklama wciąż wzbudza kontrowersje. W Polsce wprowadzono zakaz stosowania tego rodzaju triku.

Inną metodą manipulacyjną może być odpowiedni dobór słowa. W reklamie stosuje się rozmaite chwyty językowe i dźwiękowe, które mają za zadanie wzmocnić siłę reklamy. Popularną metodą stało się wprowadzanie do reklam znanych melodii i piosenek, do których społeczeństwo czuje szczególny sentyment. W ten sposób próbuje się zwracać uwagę widza na reklamowany produkt.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.