Wyobraź sobie, że klient kupuje u Ciebie zabawkę dla dziecka która do działania wymaga 2 baterii AA. Gwarantuję Ci, że jeśli do zamówionego produktu dorzucisz ładnie zapakowaną karteczkę z bateriami i liścikiem (podziękowanie za zakup) nie tylko pozytywnie zaskoczysz swojego klienta ale też będziesz mieć sporą szansę na to, że wspomni on o tym swoim znajomym. A to przecież świetna reklama za cenę 2 baterii AA!
Kolejnym niezwykle ważnym aspektem mającym wpływ na sprzedaż jest ilość usług po-sprzedażowych:
Zauważ, że wszystkie te usługi związane z procesem sprzedaży ale nie bezpośrednio z ceną produktu. Każdy z nich może pomóc Ci wyróżnić się na tle konkurencji i zw. zadowolenie Twoich klientów.
Skoro mówimy już o klientach to koniecznie musimy wspomnieć o pewnej niezwykle ważnej rzeczy jaką musisz robić systematycznie a więc o stałym kontakcie z swoimi dotychczasowymi klientami. Zachęć ich do zapisani się do swojego newsletter (np. dając rabat -10% na pierwszy zakup w sklepie) i następnie utrzymuj z nimi stały kontakt.
Klient który już raz Tobie zaufał będzie zdecydowanie chętniej i łatwiej wydawał w Twoim sklepie kolejne pieniądze. Zwłaszcza jeśli doświadczenia z pierwsze transakcji były pozytywne (w czym, na pewno, pomoże Ci punkt 3).
Możliwość szybkiej i bezpiecznej płatności online stała się już podstawą e-handlu. Dlatego koniecznie skorzystaj z usług jakieś firmy pośredniczącej w rozliczaniu płatności online. Może to być: dotpay , payu, przelewy24 czy inny znany gracz na rynku płatności.
Natomiast jeśli planujesz handlować drogimi rzeczami możesz pomyśleć o zaoferowaniu swoim klientom możliwości zakupu produktu na raty (Ofertę tego typu usługi znajdziesz właściwie w każdym banku – przykładem może być tu np. Get In Bank).
Świetną metodą nakręcania sprzedaży jest cross– i up-selling. A więc techniki mające na celu zwiększyć wartość zamówienia składanego przez klienta. Do najpopularniejszych metod zw. wartości zamówienia zaliczamy:
Jak widzisz konkurencja cenowa to nie jedyny sposób na podniesienie sprzedaży w sklepie, a już na pewno nie na zwiększenie jego zysków. Czy więc należy tą technikę całkowicie wykluczyć z swojej strategii marketingowej?
Niekoniecznie. Promocje i wyprzedaże to świetne okazji do chwilowej konkurencji cenowej i ściągnięcia do swojego sklepu większej ilości klientów – np. przed świętami. Ale w żadnym wypadku nie powinny być stałą strategią zwiększania sprzedaży.