Czym jest to całe pozycjonowanie?

Czym jest to całe pozycjonowanie?

Wiesz, że w roku 2013 liczba użytkowników Internetu w Polsce wynosiła 61,4% i cały czas rośnie? Oznacza to, że około 23 mln ludzi szuka interesujących ich treści, produktów lub usług w internecie. Poszukiwania te odbywają się za pośrednictwem wyszukiwarek przy wpisaniu odpowiednich słów lub zestawu słów kluczowych. Większość z tych osób nigdy nie wchodzi na 2 stronę wyników. Czy więc Twoja strona znajduje się na 1? Jeśli nie, to znaczy, że chyba nigdy nie słyszałeś o pozycjonowaniu!

Pozycjonowanie to proces windowania pozycji strony w wyszukiwarkach na dane wyrażenia kluczowe (tzw. frazy). Te wyrażenia kluczowe to najczęściej produkty, usługi lub informacje, których internauci akurat szukają. Pozycjonowanie to działanie czasochłonne (jest zależne od popularności frazy), jednak dające długotrwałe efekty.

Aby pozycjonowanie było skuteczne, należy wykonać szereg czynności, które pomogą wyszukiwarce nas odnaleźć i wybić na wyższe pozycje. Najważniejsze z nich to m.in. optymalizacja strony (SEO), dobór odpowiednich fraz czy linkowanie strony.

SEO (Search Engine Optimization) – to przystosowanie strony internetowej pod wytyczne wyszukiwarek, a dokładnie ich algorytmów. Optymalizację dzielimy na widoczną (np. redakcja tekstów, zmiana nazw zdjęć, zmiana treści w sekcji HEAD – tytułu, opisu i keywords itd.) i niewidoczną (np. zwiększenie szybkości działania silnika strony, usunięcie ze strony błędów, które utrudniają pozycjonowanie itd.).

Dobór fraz to jedno z istotniejszych działań, ponieważ to one zadecydują. Czy Klient znajdzie u nas, to czego szuka. Właśnie dlatego muszą pokrywać się z naszą ofertą. Muszą tez być sprecyzowane, najlepiej trójczłonowe, ponieważ frazy typu „pozycjonowanie stron” są kosztowne i zbyt ogólne. Odpowiedniejsze byłoby np. „pozycjonowanie stron nazwamiasta”. Klienci przeważnie prowadzą lokalne poszukiwania, dlatego w wyrażeniach kluczowych powinna pojawić się lokalizacja.

Jeśli nasza strona jest już zoptymalizowana, a frazy wybrane, wtedy możemy zabrać się za jej linkowanie. Polega to na tworzeniu treści z odnośnikami do naszej witryny i publikowanie ich na blogach, forach lub serwisach tematycznych.

Pozycjonowanie jest najskuteczniejszą formą reklamy, biorąc pod uwagę stosunek ceny usługi do zasięgu jej działania i wypracowanych efektów. Warto w nie zainwestować i zlecić zewnętrznej, która zajmie się tym profesjonalnie lub samemu dokształcić się w tym temacie i metodą prób i błędów osiągać coraz wyższe pozycje.

Dodaj komentarz