Skuteczne Call to Action

Skuteczne Call to Action

W większości działań marketingowych głównym celem jest zachęcenie odbiorcy do poznania marki, czy zakupu danych produktów i usług. Trzeba to jednak robić umiejętnie, by nie zrazić go, a zaintrygować. W reklamach, czy dostarczanych dla grona potencjalnych klientów treściach warto, więc stosować niekiedy bezpośrednie komunikaty, które zwrócą jego uwagę, ale także pozwolą czuć się wybranym. Tego typu komunikaty to często Call to Action, które zawierają konkretne wezwanie do działania, najczęściej pojawiają się one na stronach internetowych lub w mediach społecznościowych. Jakie są przykłady CTA i czy warto je stosować, aby nawiązać kontakt z klientem?

Jak wygląda Call to Action?

Choć CTA nie jest czymś nowym w marketingu, tak naprawdę niewiele osób wie jak poprawnie wystosować takie komunikaty, a spora część właścicieli firm nie używa ich wcale przed obawą, że zrobi to źle. Standardowe Call To Action powinno zawierać krótkie informacje na temat składanej obietnicy wobec klienta, a także odnoszącej się do korzyści i potrzeb odbiorcy. Tego typu zwroty spotkać można w wielu częściach strony internetowej: w tekstach, w banerach promocyjnych, w oknach pop-up, czy w newsletterach. Dość ciekawym trickiem jest zamiana formy drugiej osoby na pierwszoosobową. Przykładem może być okienko pop-up z grafiką, wyskakującą po wejściu na stronę z hasłem “Dołącz do newslettera i otrzymaj 5% rabatu na pierwsze zakupy” i przyciskiem “Kliknij tutaj”. Jest to oczywiście forma jak najbardziej poprawna i spełnia zasady typowego CTA – zawiera bowiem wezwanie do podjęcia określonej akcji w celu uzyskania korzyści. Interesująco może jednak wyglądać nieco przeredagowana treść, wyrażająca ten sam komunikat, tyle że w pierwszej osobie – np. z hasłem “Chcesz otrzymać rabat 5% na pierwsze zakupy? Dołącz do newslettera!” i przyciskiem “Tak, chcę otrzymać rabat”. Klikając tutaj w przycisk, użytkownik niejako odpowiada na zadane wcześniej pytanie, co może jeszcze bardziej podnieść wynik.

Czy warto stosować CTA?

Call To Action świetnie sprawdza się na stronach internetowych, landing page’ach, w mediach społecznościowych, czy w mailingach, czyli wszędzie tam, gdzie oczekujemy podjęcie przez naszego odbiorcę konkretnego działania. Zastosowanie prostego, zwięzłego komunikatu, zwróconego do odbiorcy zwiększa nasze szanse. Treści, które są pozbawione tego typu zwrotki, mogą być po prostu zignorowane i pominięte. Nie należy jednak przesadzać z treścią i powinna być ona również dostosowana do potrzeb użytkownika, nienachalna. Warto, więc przetestować kilka przykładów na podstawie prowadzonych testów A/B i wybierać najskuteczniejsze formy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.