Analityka webowa w marketingu internetowym

Analityka webowa w marketingu internetowym

Posiadanie biznesu wiążę się z wieloma codziennymi obowiązkami, do których m.in. należy promowanie produktów i usług. Ze względu na duże możliwości i ogromne zasięgi, właściciele biznesów sięgają po narzędzia marketingu internetowego, promując swoją stronę internetową. Działania dość żmudne i czasochłonne, wymagają dużych pokładów cierpliwości podczas oczekiwań na pozytywne efekty, ale przede wszystkim skrupulatnej i systematycznej kontroli. Wyniki prowadzonych działań marketingowych trzeba monitorować, a ułatwiają to liczne narzędzia analityki internetowej.

Jaką analitykę wybrać dla strony internetowej?

W Internecie można znaleźć coraz więcej przeróżnych narzędzi i programów do śledzenia wyników kampanii marketingowych. Większość z nich, wyprodukowana przez firmy softwarehouse dostępna jest wyłącznie za uiszczeniem opłaty, lecz są również i te ogólnodostępne oraz darmowe. Najbardziej popularne analityki webowe należą oczywiście do cyfrowego giganta, czyli firmy Google, dobrze znanej wszystkim na całym świecie. Do monitorowania strony internetowej może posłużyć np. Google Search Console, czy Google Analytics, które działają za pomocą zainstalowanego w kodzie strony specjalnego skryptu. Wspomniane narzędzia mogą być używane przez każdego, kto posiada własną witrynę internetową i to zupełnie za darmo. Są niezwykle pomocne zwłaszcza w przypadku pozycjonowania strony, czy prowadzenia kampanii reklam płatnych w wyszukiwarce.

Zalety posiadania analityki dla strony internetowej

Promowanie strony internetowej, bez użycia żadnego z narzędzi monitorowania efektów mija się z sensem. Marketing wymaga regularnej kontroli prowadzonych działań, a to właśnie umożliwia nam analityka webowa. Pozwala ona poznać dokładne dane na temat danej strony internetowej m.in. ilość wejść na stronę z poszczególnych kanałów, ilość użytkowników, odwiedzających stronę, średni czas trwania sesji, czy średni współczynnik odrzuceń (bounce rate). Co istotne, dane te można porównywać okresami, wybierając zakres dat, które nas interesują, dzięki temu w prosty sposób dowiedzieć się można, czy z miesiąca na miesiąc zanotować można wzrosty, czy też spadki ruchu na stronie. Właściciel takiej strony może dowiedzieć się też np. w jakim wieku są odwiedzający go użytkownicy, z jakiego rejonu kraju, czy świata pochodzą, a także jakie podstrony (czy w przypadku sklepu internetowego produkty) najchętniej oglądają w obrębie serwisu. Analizując tego typu informacje, właściciel firmy, czy specjalista zajmujący się marketingiem może dokładniej zaplanować i dostosować cele danej kampanii.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.