SEO poprzez content marketing

SEO poprzez content marketing

W dzisiejszym świecie internetowym mamy do czynienia z coraz większą liczbą bloggerów oraz firm, które promują się poprzez content marketing. Firmy dobrze wiedzą, co w trawie piszczy, a ich managerowie od spraw marketingu sprawnie nadążają za najnowszymi trendami i starają się nie zostawać w tyle.

Content marketing

Jednym z dobrych przykładów na to, jak podążać za nowościami w branży jest wykorzystanie content marketingu. To właśnie on stał się motorem napędowym działań promocyjnych większości firm obecnych w sieci. Na czym dokładnie polega i kto może go stosować? W gruncie rzeczy niemal każdy. Niewątpliwą zaletą marketingu poprzez tworzenie treści jest fakt, że może je kreować zarówno pojedynczy, niszowy blogger, jak i duża firma, która chce zainteresować swoich klientów nowymi produktami. Firmy chętnie zatrudniają w tym celu copywriterów, którzy pisząc nawet po kilkanaście tekstów w miesiącu przyczyniają się nie tylko do wzrostu zainteresowania daną marką, ale przede wszystkim do poprawy pozycji w Google. To właśnie budowanie strategii SEO jest jednym z głównych powodów masowego stosowania content marketingu.

Jak przełożyć content marketing na dobre pozycjonowanie stron internetowych ?

Budowanie strategii pozycjonowania poprzez content marketing wcale nie jest tak trudnym zadaniem, jak brzmi sama jego nazwa. Całe działanie polega tak na prawdę na tym, by regularnie umieszczać na stronie nowe artykuły. Nie mogą być to jednak zwykłe i niechlujnie napisane teksty, a muszą one być dostosowane pod kątem SEO. W tym celu muszą spełniać kilka niezbędnych wymagań. Przede wszystkim powinny być długie. Co to oznacza ? Ich długość powinna wynosić nie mniej niż 3000 znaków, a najlepiej, by było to nawet 6000-9000 znaków bez spacji! Taka długość artykułu z pewnością sprawi, że Google „zauważy” i doceni dany tekst. Poza tym powinien być on nacechowany słowami kluczowymi, zawierającymi w sobie temat danego tekstu. Ostatnią rzeczą, o której trzeba pamiętać, jest dodanie przynajmniej jednego, lub dwóch albo trzech śródtytułów.

Zainteresowanie użytkowników poprzez teksty

Tekstów nie pisze się jednak dla robotów, a głównie dla ludzi. Na koniec dnia musimy więc pamiętać, by tekst był odpowiednio ciekawy i angażujący dla osób, które go czytają. Tylko w taki sposób zapewnimy sobie to, że użytkownicy będą polecać dany tekst poprzez social media i w ten sposób budować rozpoznawalność naszej witryny. Sam wizerunek przyjaznej firmy też jest istotny, dlatego im ciekawsze i bardziej angażujące teksty, tym dla nas lepiej.

Podziel się:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *