Marketing dla firm w interncie

Wartościowe treści w sieci

Nie ukrywajmy – marzeniem każdego przedsiębiorcy jest odniesienie sukcesu. Wiadomo, że nie każdy będzie szefem drugiego Apple’a jednak praktycznie każdy biznes (o ile jest przemyślany) może okazać się sukcesem! Plany stricte biznesowe powinny iść w parze z promocją firmy. Marketing dla firm to jedna z najbardziej rozwiniętych gałęzi marketingu. Zobacz, co może Tobie zaoferować.

Od początku należy tu zaznaczyć, że marketing dla firm niejedno ma imię – inaczej będzie wyglądać kampania marketingowa firmy oferującej sprzęt narciarski, a inaczej kampania promująca sieć restauracji. Niezależnie od wszelkich różnic istnieją pewne uniwersalne zasady i kanały komunikacji, które warto wykorzystać – a przynajmniej warto rozważyć obecność w tych miejscach.

Internet to w tej chwili najbardziej rozwojowa przestrzeń w zakresie marketingu. To efekt coraz szerszego wykorzystywania sieci w codziennym życiu. Ludzie korzystają z internetu nie tylko w pracy i w domu, ale nawet jadąc tramwajem czy pociągiem, stojąc w kolejce w sklepie. Dlatego też trzeba wyjść im naprzeciw także a może przede wszystkim w wirtualnej przestrzeni. Strona www to podstawa i punkt wyjścia. Przy okazji warto uwzględnić potrzeby użytkowników mobilnych i zainwestować w stworzenie strony responsywnej, czyli takiej, która automatycznie dostosowuje się do przekątnej ekranu. Zwykłe strony podczas otwierania ich w smartfonie lub tablecie mogą wyglądać niekorzystnie i być trudne w nawigacji. Innym narzędziem marketingu są newslettery, które możemy wysyłać do klientów i w ten sposób zachęcić ich do korzystania z usług. Warto aby w takim newsletterze znalazły się jakieś bonusy dla użytkowników – np. zniżki, czy oferty promocyjne. Ciekawym rozwiązaniem są też wykorzystanie adwordsów i linków sponsorowanych. Jeśli budżet pozwala można zainwestować też w reklamy wyświetlane na portalach internetowych.

Tradycja w dobrej formie

Tradycyjne kanały komunikacji marketingowych nie odeszły do lamusa. Wręcz przeciwnie – dobre efekty daje połączenie marketingu internetowego z klasycznym. Do Twojej dyspozycji czekają ulotki, materiały reklamowe i foldery. Pamiętajmy aby zawsze reprezentowały one sobą wysoką jakość – tak graficzną jak i tekstową. Oczywiście możesz skorzystać też z potencjału jaki tkwi w tradycyjnych kampaniach reklamowych w telewizji radiu bądź prasie. To może jednak kosztować, czasem sporo. Jeśli dysponujemy niezłym budżetem to warto rozważyć też zorganizowanie eventy promocyjnego, dzięki któremu wypromujemy nasze usługi i produkty a może też zdobędziemy nowych klientów. Przygotowanie takiego wydarzenia kosztuje nie tylko pod względem finansowym ale także czasowym. Przy organizowaniu czegoś takiego warto zwrócić się o pomoc do specjalistów. Należy też zauważyć, że marketing to nie tylko reklamowanie towaru, lae także szeroko pojęta komunikacja – klienci muszą czuć na każdym kroku, że dbał o ich potrzeby. Dlatego tak ważne jest aby obsługiwał ich wykwalifikowany personel.

Dodaj komentarz