Radio najskuteczniejszym medium reklamowym

Radio najskuteczniejszym medium reklamowym

Radio towarzyszy nam praktycznie cały dzień. W domu, podczas posiłków, odrabiania lekcji, jazdy samochodem, autobusem, pracy, a nawet zakupów. Choć nie zawsze chcemy słuchać, wszechobecność radia jest coraz bardziej widoczna. Historia radia nie jest skomplikowana i zaczęła się jak zwykle od dokonania przez fizyka pewnego odkrycia. Później skonstruowano pierwszy odbiornik radiowy, nadano pierwszy program radiowy, założono pierwszą stację radiową. Obecnie radio jest czasem tylko dodatkiem do innego urządzenia, a jego obecność jest tak oczywista, że czasem nawet niezauważalna. Coraz większa jest także różnorodność stacji radiowych. Już nie tylko Polskie Radio, ale także szereg stacji komercyjnych, regionalnych i religijnych prześciga się w uatrakcyjnianiu swojego programu i przyciąganiu nowych słuchaczy. Do największych i najpopularniejszych komercyjnych stacji radiowych należą RMF FM, Radio ZET, Radio Eska. To te stacje radiowe swoimi programami, konkursami, rzetelnością, wiarygodnością, a także kampaniami reklamowymi przyciągają przed odbiorniki radiowe największą liczbę słuchaczy.

Swoja ofertę mają także stacje nadające programy o charakterze religijnym. Radio katolickie, obok audycji tematycznych oferują także swoim słuchaczom, za pomocą transmisji radiowych, możliwość uczestniczenia w nabożeństwach oraz ważnych dla katolików wydarzeniach. Zdecydowanie największą ilość słuchaczy ma Radio Maryja. Popularność i wszechobecność radia sprawiła także to, że na antenie znalazła swoje miejsce reklama.

Reklama w radio, tańsza i skuteczniejsza od reklamy telewizyjnej lub prasowej jest niezwykle popularna. Coraz większa rzesza producentów i firm różnych branż decyduje się na promocje właśnie tą drogą. I choć historia radia liczy już ponad 100 lat, z łatwością znalazło ono swoje miejsce w naszej rzeczywistości.

Dodaj komentarz