Marketing szeptany co to jest i czy warto w niego inwestować?

Marketing szeptany co to jest i czy warto w niego inwestować?

Rola marketingu w biznesie zawsze była duża, ale w ciągu kilkunastu ostatnich lat urosła diametralnie. Dużą zasługę miał w tym Internet, który dał nowe możliwości w tym zakresie. Jest wiele popularnych narzędzi marketingowych, które mają za zadanie zwiększyć sprzedaż i zaznajomić potencjalnych nowych klientów z danym produktem lub usługą. Jednym z nich jest marketing szeptany, zwany także czasami marketingiem plotki. Jednak pojęcie to wielu osobom niezaznajomionym bliżej z marketingiem może być całkowicie obce. Marketing szeptany co to jest i czy warto w niego inwestować?

Na czym polega marketing szeptany

Ludzie zdołali się już uodpornić na większość klasycznych form reklamy. Banery i graficzne reklamy w Internecie często pomijamy, nie zwracamy na nie uwagi lub nawet całkowicie się ich pozbywamy za pomocą dodatków do przeglądarki. Z tego też powodu marketing musiał stać się znacznie bardziej kreatywny i mniej nachalny. Kiedy widzimy, że ktoś chce nam coś sprzedać, naszym pierwszym instynktem jest nieufność. W końcu sprzedawca wszelkie zalety produktu zachwala na wyrost, a jego wady sprytnie pomija. Jesteśmy znacznie bardziej podatni na zaakceptowanie jakiejś opinii, jeśli wydaje nam się, że pochodzi z wiarygodnego źródła. Oczywiście za najbardziej wiarygodne na ogół uznajemy zdanie osób które znamy – rodziny i znajomych. Jednak nawet anonimowemu użytkownikowi forum internetowego wierzymy bardziej niż handlowcowi. Jest to tym bardziej kuriozalne, że może się okazać, że jest to jedna i ta sama osoba. Marketing szeptany polega bowiem na rozprzestrzenianiu informacji o jakimś produkcie lub usłudze w sposób skryty. Nie ujawniamy, że jesteśmy przedstawicielem danej firmy, a próbujemy wzbudzić naturalną dyskusję na dany temat. Wykorzystuje się do tego nie tylko wcześniej wspomniane fora, ale także media społecznościowe. Celem jest stworzenie reklamy, która w żaden sposób jak reklama nie wygląda, ale może skierować więcej osób w stronę naszej firmy.

Czy warto inwestować w marketing szeptany

Ma on bez wątpienia dużo zalet, ale o tym, czy warto w niego inwestować każdy musi zadecydować sam. Przede wszystkim może on napędzić sprzedaż i zwiększyć popularność naszej marki, unikając przy tym irytowania odbiorców tradycyjnymi reklamami. Dzięki niemu będziemy też w stanie pozyskać szczerą opinię innych osób na nasz temat i naprawiać ewentualne błędy w naszym działaniu. Powinniśmy jednak postarać się o to, aby wykonać go dobrze i profesjonalnie. Użytkownicy Internetu nie są naiwni i widzą, kiedy ktoś ewidentnie próbuje ich oszukać. W marketingu szeptanym kluczem jest subtelność. Dodatkową zaletą są relatywnie niewielkie koszty takiego przedsięwzięcia, chociaż oczywiście im szerzej zakrojona kampania, tym większe koszta.

Wiedza na temat marketing szeptany co to jest z pewnością się przyda. Może go wykorzystać niemal każda firma, a w przypadku powodzenia kampanii potrafi przynieść świetne rezultaty.

Dodaj komentarz